Gå til innhold

Deprimert


Zeb1365380394

Anbefalte innlegg

Zeb1365380394

Hei!

Jeg er en mann på 29 år som oftere og oftere sliter med depressive tanker. Jeg kan sitte i sofaen hjemme og ane "fred og ingen fare" når disse tankene plutselig dukker opp: "Hva er meningen med livet?" "Hva skjer når vi forlater denne verden?" "Det må finnes noe mere etter dette".., etc... Jeg føler meg rett og slett helt "tom" innvendig og tanken på å ta mitt eget liv dukker oftere og oftere opp. Verst er det hvis jeg i tillegg har drukket alkohol; Da kan jeg bli lei meg og sint på èn og samme gang og har lyst å bryte sammen i gråt. (Dette skjer kanskje hver femte gang jeg drikker alkohol.) Og for hver gang jeg opplever dette sammen med alkohol, så er døden det eneste jeg klarer å tenke på. Jeg skjønner ikke hvorfor sånne tanker dukker opp når jeg har verdens snilleste kone og vi nylig har kjøpt drømmeleiligheten sammen. Samtidig ser det ut til at hobbyen min som musiker skyter fart sånn at jeg kanskje kan leve av det i løpet av et år eller to. Alt skulle ligge til rette for at jeg burde være lykkelig... Disse negative tankene har jeg hatt mer eller mindre siden jeg var barn. Saken er at det blir verre og verre jo gamlere jeg blir... Jeg er redd for at jeg kanskje kan gjøre noe dumt neste gang tankene inntreffer, så derfor sitter jeg her og søker en slags selvhjelp gjennom å skrive ned tankene mine. Hva gjør jeg...?

Hilsen deprimert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du søker hjelp hos en profesjonell person. Det er det eneste fornuftige slik som du har det.

Hvis du tror konen din kan forstå deg er det er stor fordel å være åpen mot henne. Å ha støtte hos sine nærmeste er veldig viktig for å komme over kneika.

Men iallefall må du ikke fortsette å tro at det går over av seg selv. Særlig ikke siden det har pågått så lenge som du sier.

Lykke til!

Det er faktisk ganske spennende å gå i terapi (hvis du ender med det). Lærer mye om både seg selv og andre mennesker - og livet generelt.

Mange har også nytte av gruppeterapi. Snakke med andre mennesker som har problemer av forskjellig art. Du er ikke alene nemlig. Det er veldig vanlig å ha slike vonde taker i våre dager. Noen mener at det faktisk er en sunn reaksjon på et samfunn som går av hengslene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...