Gjest Ini Skrevet 25. oktober 2000 Del Skrevet 25. oktober 2000 Hei! Jeg lurer på om noen har noen synspunkter på et problem jeg aldri har fått noen løsning på. Jeg var en periode stor fan av å fjerne hår på leggene med varmvoks. Det fungerte bra i nesten et år, men så begynte det å klø så fryktelig på begge leggene etter at jeg hadde gjort det. Jeg klødde meg nesten ihjel, og fikk hvite blemmer hver gang jeg klødde. Siste gangen jeg brukte varmvoks klødde jeg meg til blods, og sov dårlig i ca 5 netter pga av den forbistrende kløen. Kløestillende salve hjalp ikke. Da sluttet jeg. Ca et år etter at jeg hadde brukt varmvoks for siste gang, tok jeg en True-test (allergitest) hos en hudlege, men ingen reaksjon. Har også prøvd å smøre litt varmvoks på innsiden av albuen uten å reagere på det. Så det er tydeligvis ikke noe i stoffet som jeg ikke tåler. Noen foreslår at det kanskje er hårrots-/hårsekkbetennelse, men får man det over hele leggen, og på begge beina på en gang? Kan grunnen være at voksen rett og slett var for varm? Er det noen som har liknende erfaringer? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7695-h%C3%A5rfjerning-og-kl%C3%B8e/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christian Anker, lege Skrevet 29. oktober 2000 Del Skrevet 29. oktober 2000 Hvis man skal gjennomføre en "hjemmetest" mot allergisk kontakteksem, bør man som regel smøre på det man ønsker å teste to ganger daglig i en uke og deretter vurdere resultatet. En påsmøring er ofte ikke tilstrekkelig. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7695-h%C3%A5rfjerning-og-kl%C3%B8e/#findComment-38450 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.