Gå til innhold

Har de lov til dette?


Gjest mia-veronica

Anbefalte innlegg

Gjest mia-veronica

Fikk et ultimatum av legen i dag. Jeg har ikke tatt medisinene i det siste og han sa at enten blir jeg hjemme og noen kommer for å gi meg medisinene, eller så tvangsinnlegger han meg i morgen. Har han lov til dette?

Syns det er uverdig , uansett hvilket alternativ han bestemmer seg for å gjennomføre. Jeg tar ikke medisiner, fordi de er blitt tilsatt ting som fører til forgiftning. (Det skjønner ikke han, som mener jeg er manisk igjen.) Hvorfor er han så destruktiv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sorry - ifølge den nye helseloven har han lov til dette...tvangsmedisinering i hjemmet...dersom det er fare for liv og helse.

Vil du ikke bli bedre? Hvorfor skulle han forgifte deg? Har han gjort det før? Det har psykiateren min - men helt utilsiktet :-) Har du nevnt det for ham, at dette er grunne til at du ikke ønsker å ta dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs om du ikke er litt ute på viddene nå. Man tvinger ikke i folk "giftige" medisiner. Hvorfor skulle de det? Ønsker legene flere pasienter kanskje? Du er ikke syk nok, så derfor skal de gi deg litt gift?

Jeg tror nok uansett at virkningen av medisinene (med eller uten "gift") gjør deg bedre og friskere enn ingen medisin i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Tvangsinnleggelser er mulige og lovlige forutsatt at kriteriene i henhold til Psykisk helsevernloven er oppfylt.

Det heter at frivillighet i behandlingen skal være forsøkt oppnådd før en går til tvangsinnleggelse. Legen din gir deg muligheten til å la deg behandle uten tvangsinnleggelse. Når du motsetter deg denne behandlingen, kan tvangsinnleggelse bli nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seur anne

Det må være vanskelig å tenke seg at det er gift i tablettene som blir gitt deg. Jeg kan imidlertid ikke se noen grunn til at noen skulle forgifte deg. Har du hatt sterke bivirkninger av medisinene? Kanskje du i så fall kan spørre legen din om det finnes andre alternativer?

Hva skal til for at du føler deg trygg på at pillene ikke inneholder gift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...