Gå til innhold

hva skjer...?


Gjest uten ansikt i natt

Anbefalte innlegg

Gjest uten ansikt i natt

Jeg ser ting.. jeg ser syner. I dag satt jeg fyr på en stol fordi den var full av ekle dyr. Jeg kastet den ut av vinduet. Det kommer av og til.. disse synene. I etterkant forstår jeg at de ikke er sanne, men der og da tror jeg på at de finnes.

Jeg hører noen snakker til meg, men det er ingen der..

Dette skremmer meg..

hva skjer...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du burde oppsøke legen din.

Det fins medisiner å få for dette.

Du har hallusinasjoner, det vil si at du hører eller ser ting som ikke egentlig er der.

Dette er psykotiske symptomer, det vil si ganske alvorlig!

Håper du søker hjelp!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uten ansikt i natt

Du burde oppsøke legen din.

Det fins medisiner å få for dette.

Du har hallusinasjoner, det vil si at du hører eller ser ting som ikke egentlig er der.

Dette er psykotiske symptomer, det vil si ganske alvorlig!

Håper du søker hjelp!

Klem fra

takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schitzofreni, kanskje..? Det hørest meget alvorlig ut, du bør så absolutt oppsøke lege.

Man behøver ikke nødvendigvis være schizofren om man har hallusinasjoner. Kan være mange grunner til at man får slike symptomer. Det kan være rusmidler, kriser/sorg, andre påkjenninger eller andre psykiske lidelser. Selv har jeg vært psykotisk en gang og jeg er ikke schizofren, men har derimot fått diagnosen bipolar lidelse. Psykoser kan også ramme folk som ikke får/har noen diagnose og som etter episoden vil fungere bra.

Ingen grunn til panikk!

Oppsøk lege, så går det bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turidtulla

Synshallusinasjoner er ikke så vanlig ved schizofreni, men kan sikkert forekomme. Det finnes jo imidlertid en del andre psykotiske tilstander. Det kan være som en annen nemnte her, alvorlig depresjon, posttraumatisk stress eller anna. Oppøevd noe traumatisk i det siste?

Uansett, håper du snakker med legen din om dette.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...