Gå til innhold

dillemma - ka ville du ha gjort?(langt)

Anbefalte innlegg

For to år siden kjøpte vi hus. Besteforeldrene mine har bygd det. Jeg har bodd i huset i 12 år og det samme har min yngre søster. Da hun flyttet ut til sin egen leilighet for tre år siden, tok hun det meste av tingene sine med seg, selvfølgelig. I vår ryddet vi, min mann og jeg, kastet alt skrot som har ligget her siden bestemutter døde, de som hadde noe i huset, kom å hentet det etter 5gangspurr, vi sa vi kastet alt om de ikke hentet det (en onkel bla annet).

problem 1

Onkel tok ikke med seg et gammelt skrivebord han sa var hans arv, og spurte om vi kunne ha det litt til - greit, men de skulle komme å hente det snart. Det har gått 6 mnd.

Kan vi beholde det?

problem2

min søster og jeg har ikke blitt enige om en klokke som er i arv etter bestemutter. Jeg sa for mange mnd siden etter at hun hadde sagt at mor har lovt henne klokka, at da måte hun komme å hente den, for vi ryddet ut av alles ting, så hun kunne ta den hvis hun hentet den innen en frist på noen dager (i tillegg til de tre årene det er siden hun flyttte ut) - hun har ikke hentet den, men sier fremdeles at det er hennes.

Hva kan vi gjøre i disse situasjonene? Begge har fått frister på hente tingene sine, vi har sagt vi kaster alt de ikke henter - men istedet for å kaste det ville vi beholdt det selv? De tror vist at vi er gratislagringsplass.

noen råd? juridisk, da?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/77009-dillemma-ka-ville-du-ha-gjortlangt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ha gitt en liten frist til og sakt om de da ikke henter den så er det dine eiendeler. Få de gjerne til og undertegne de muntlige avtalene dere har hatt også.

Om det hele er verd og "krangle" om, er en annen sak.

Mvh

det er slett ikke verdt å krangle om. Tingene står inne på et rom vi skal pusse opp og ta i bruk,d ette vet dem om.

For 25 år siden flyttet en venn av meg til en annen kant av landet. Han lot noen saker stå igjen hos meg; de står her ennå! Nå er han forøvrig død. Da jeg ikke har noen kontakt med hans familie, regner jeg tinga som mine. Et speil henger f.eks i gangen min.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...