Gå til innhold

utflod uke 6


Tullerull

Anbefalte innlegg

Etter to aborter i år (i uke 16 og uke 7) er jeg nå gravid igjen i uke 6. Har hatt endel smerter og murringer, men det hadde jeg også i mitt første svangerskap som endte godt, så det er vel kanskje normalt. Men jeg har svært mye utflod. Det føles av og til som det "renner" ut av meg, og jeg styrter på toalettet sikker på at det er blod. Må bruke bind, og utfloden er litt gulig. Høres det normalt ut? Har ekstra mye utflod i forbindelse med murringene.Er nok ekstra engstelig siden jeg har abortert to ganger før, og har det ikke særlig godt om dagen.Kan du si noe om dette?Er 29 år, har et normalt svangerskap bak meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det er ikke så uvanlig med en del utflod tidlig i svangerskapet. Hvis du er usikker på om du har en infeksjon, synes jeg du kan be legen din ta en prøve. Dette er spes. viktig hvis utfloden er illeluktende. Det kan selvfølgelig være en soppinfeksjon og da klør det gjerne i tillegg. Jeg har ingen holdepunkter for å si at slik utflod kan være et forvarsel til en abort. Jeg skjønner at du er engstelig siden du har abortert to ganger. Slik murring du beskriver er det mange som beskriver at de har. Noen sier at det kjennes ut som om de skal ha mensen. Håper du kan slå deg til ro med at ihvertfall jeg tenker at dette høres rimelig normalt ut. Du vil sansynligvis leve i en viss engstelse fremover, det gjør man jo gjerne når man vet at det faktisk kan gå ille. Hvis du ønsker det og har anledning, går det an å få tatt ultralyd privat. Da får du ihvertfall sjekket om alt står bra til for øyeblikket. Vil ikke umiddelbart råde deg til å gjøre det, for jeg er i den tro at en viss sårbarhet må vi leve med i svangerskapet. Dessuten er det ikke sikkert at du vil slå deg til ro med at det ser bra ut nå. Er man redd, finner man alltid gode grunner til å opprettholde redselen. Håper du har noen du kan prate med. Lykke til videre. Husk, jeg er ikke urolig på dine vegne, utifra det du sier.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...