Gå til innhold

Internett via kabel-tv eller ADSL?

Anbefalte innlegg

Jeg bor i Tromsø å lurer på hvilket selskap som tilbyr gode priser på internett via kabel-tv.Noen som vet om noen some er bra og går rimelig kjapt i forhold til prisen?Tenkte på telenor,men jeg kan ikke si det frister,men hvis noen har god erfaring med det..?

Enn internett med ADSL?

Hva er best i lengden?Hva er best?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/77048-internett-via-kabel-tv-eller-adsl/
Del på andre sider

Fortsetter under...

ADSL har generelt rykte på seg for å være mer stabilt enn kabel. Men jeg kjenner ikke til kabelleverandørene i Tromsø, så jeg kan ikke gi noen spesifikke råd :)

Da jeg var ADSL-kunde hos Telenor var jeg i grunn godt fornøyd. Det eneste var at prisen var høyere enn hos konkurrentene.

http://www.dinside.no/spage/02/oko.shtml?/ds/owa/bredband.vis2?iVisRamme=0&vHvemI=&vHvaI=&vHvorI=

Eneste jeg kan tenke meg er at du som regel har bedre fart UT med kabel enn med adsl. Dersom du liker å sende store ting, eller skal sette opp en liten server :-)

ADSL har generelt rykte på seg for å være mer stabilt enn kabel. Men jeg kjenner ikke til kabelleverandørene i Tromsø, så jeg kan ikke gi noen spesifikke råd :)

Da jeg var ADSL-kunde hos Telenor var jeg i grunn godt fornøyd. Det eneste var at prisen var høyere enn hos konkurrentene.

Takk skal dere ha for svar.

Sitter bare å tenker på hvor høy hastighet jeg skal ha,og hvem jeg skal velge..

Vel..her jeg bor har vi ikke så mye å velge mellom..det stod om isdn fra tele(skit)nor og bredbånd fra UPC..hadde isdn fra før ..og valgte da UPC selvfølgelig. Hadde nok heller valgt Nextgentel hvis jeg hadde mulighet...hører at de har billigere og bedre linjer.

Er ihvertfall kvitt telenor..vurderer å kvitte meg med tlf abbo. fra telenor oxo.

Men tilbake til UPC..for å få internett der MÅ man oxo abonnere på kabel tv..det var litt dumt for meg, siden jeg har det meste på parabol..men uansett..jeg er veldig godt fornøyd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...