Gå til innhold

Kronisk sykt barn og egne reaksjoner


isbe

Anbefalte innlegg

Vi har 2 barn. Det ene har vært sykt siden fødsel for 7 mnd siden, og vi må sitte oppe med han mange timer hver natt, i tillegg til at han gråter store deler av dagen.

Dette sliter sterkt på oss som foreldre. Far er i jobb, jeg er i fødselspermisjon. Nå føler jeg at jeg har møtt veggen. Jeg har bare lyst å sove, det er vanskelig å få tid til oss to. Jeg klarer ikke å få overskudd. Kan være lite eller ingenting ute av huset alene uten barnet, og dersom jeg er det, klarer jeg ikke å kople av + at han roer seg med pupp så det gjør det ekstra viktig at jeg er i nærheten.

Mitt spørsmål er: når bør det gå en "varsellampe" opp for meg om at jeg ikke tåler mer psykisk og hva gjør vi da? Jeg føler at det er ingen som tar vare på vårt fysiske slit, som dermed blir et psykisk slit.

Ps: et lyspunkt er at barnet nok blir BEDRE om noen år, men det er nå vi trenger hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg!

Klart du er sliten. Er overasket at du ikke har "klappa sammen" før. Sitter å tenker på hvor dere skal begynne. Dere trenger avlastning! Slik at ikke dere også blir endel av skillsmisse statistikken for par med kronisk syke barn. Jeg har sett det skje på nært hold med et, i utgangspunktet, svært ressursterkt par.

Søk altså hjelp! Gå til fastlegen din og si det som det er - at nå lurer du på om det rabler for deg etc. Har kommunen din husmorvikarordning? Om de så bare har en husmorvikar, er du den som i øyeblikket kvalifiserer mest for å motta en slik avlastning.

Det må være hjelp å få for dere. Din reaksjon er helt i tråd med det du forteller, men jeg vil tro at parforholdet også blir satt på prøve nå.

Jeg vet ikke helt mer hva jeg skal råde deg til, men jeg vet hva det vil si å ha syke barn over lang tid, og jeg vet hva det vil si å miste nattesøvnen, og jeg vet, desverre, veldig mye om at dette kan fungere som en utløsende faktor for psykdom.

Andre her inne på forum: Hvor er dere? Kan dere komme med råd eller dele erfaringer med isbe før hun og blir en fast del av inventaret her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...