Gå til innhold

Sykemelding fra studier?


Utafor

Anbefalte innlegg

Lurer på om det finnes noen måte å overleve økonomisk på dersom jeg ikke klarer å fortsette med studiene. Er så forferdelig sliten og klarer ikke å få levert de obligatoriske oppgavene mine. Sliter med panikkangst, sosial angst og depresjoner. Går i terapi en gang i uka, men jeg tør ikke spørre min psykiatrer om økonomiske spørsmål, er redd han skal tro jeg prøver å snylte til meg "goder".. Føles ydmykende å spørre om hjelp økonomisk, men med lånekassen sine nye regler og med ulovlig stort studielån allerede får jeg nesten prestasjonsangst bare av å tenke på alt dette..

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Se på www.lanekassen.no der det står blanketter og brosjyrer. Trykk på "syk?". Det er kommet nye regler! :)

Du kan få omgjort lån til stipend i opptil 4 måneder av studieåret. Kronisk sykdom dekkes bare hvis du var frisk ved studiestart (om jeg tolker rett), og hvis du bare er syk i perioder, kan det dekkes med ordningen.

Skriv ut blanketten du skal søke med og send med en gang! (Blankett S eller noe sånt...)

Endelig har studenter fått noen rettigheter ved sykdom, det skulle bare mangle..

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest helt utafor

Finn ut dette så fort som mulig.Jeg har samme problemet.Er bare det at det har gått litt langt for meg.Jeg har begynt på studier flere ganger.Har ikke klart å ta nok vekttall så jeg får ikke mer studielån.Men jeg har ikke søkt om noe for jeg trodde ikke jeg var syk.Sa heller ikke fra til lånekassa at jeg forsatt går på skole.Nå er alt rot og jeg får brev fra statens innkrevingsentral for jeg må betale tilbake lånet fordi jeg ikke har sagt noe til noen om min situasjon.

jeg lidet og av deppersjon og til tider sosial angst.

Noen ganger er jeg hjemme fra skolen i flere uker,får ikke levert obligatriske oppgaver osv.dette er veldig vanskelig og jeg veit ikke hva jeg skal gjøre,eller om jeg noen gang blir ferdig eller om jeg bare skal gi opp.Jo lenger det går uten at du ordner opp i det,jo vanskligere blir det.Trust me!!

jeg bare sitter som i koma å får mase brev og regninger som jeg ikke orker å forholde meg til engang og det blir bare værre og værre....ikke la det samme skje med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...