Gå til innhold

Gi oss vår egen institusjon!

Anbefalte innlegg

Gjest - Gjør det nå

Hei

Vi vil ha egen institusjon i Trondheim! Saken skal opp i Stortingets spørretime i morgen, torsdag 17. oktober. For å få det til må vi få en politisk debatt.

Ikke la deg terroriseres til taushet - men stå fram!

Jeg oppfordrer deg til å fortelle din historie i behandlingssystemet til media! Eller fortelle om hvor desperat vi ønsker vår egen institusjon!

Ønsker du å kjempe sammen med oss så ta kontakt med Senter mot incest Sør-Trøndelag. Be om å få snakke med Aud Steinsbekk.

----------- -- -- ------------

Psykiatriske institusjoner har ikke plass til å behandle traumer. Kan hende du er heldig, men de aller fleste demper bare den aktuelle krisa - og så sender de deg raskest mulig ut igjen.

Psykiatrien spør ikke om hva som har skjedd deg, men hva som feiler deg! De teller POENG! Finner ut hvor deprimert du er, og hvilken medisin du trenger. De lar deg få hvile ut, men ikke hjelpe deg med de traumene som sitter dypt i sjelen.

I Trondheim vil vi ha en EGEN institusjon/avdeling - som behandler seksuelle overgrep. Inntak fra hele landet. Her skal man bli lagt inn for 3 måneder, fokusere på det som har hendt, la oss få gråte, rase, være redd. For å bli frisk må disse følelsene ut av kroppen. Når de er ute er de ikke farlig lengre, og trigging av minner kaster oss ikke utenfor stupet.

Problemet er at vi lar oss terrorisere til taushet. Men skjønner dere ikke at det er tausheten som dreper oss?

Hvorfor være så redd for å si at jeg er seksuelt misbrukt? DET VAR IKKE MIN FEIL! JEG HAR IKKE NOE SKYLD!

Hvorfor ikke fortelle Norge hvordan vi strever? Hvorfor hører vi ikke om dere i mediene?

Ikke lett sier du? Hva med å være anonym?

Bli med å lage en offentlig debatt! STÅ FRAM!

Saken skal opp i Stortinget torsdag.

Men vi må presse de til å gjøre noe - for oss. For deg og meg!

Vær så snill!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/77188-gi-oss-v%C3%A5r-egen-institusjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg!

Dette høres spennende ut, så flott at du har våget å stå frem og fortalt om saken din. Det er utrolig modig gjort av deg! Jeg vet hva det koster, du har min største respekt!

Tenk om dette blir en realitet? Håper inderlig det, jeg krysser fingrene for at det skal gå bra! Håper du skriver mer om hvordan det går med saken, det er kjempeviktig for oss alle. For hvis det blir etablert et slikt tilbud i Trondheim, er det ingen grunn til at det ikke skal gjøre det andre steder i landet etter hvert!!!

Beste hilsen Grete :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...