Gjest 7h7 Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 Når man har hatt en alvorlig røyskade, grunnet brann, er man da lettere disponert for lungesykdommer som lungekreft etc`? Røykskaden fikk jeg for omtrent 19 år siden, som barn. jeg er nå 27 Jeg får rimelig lett infeksjoner i luftveiene og ofte er det så ille at jeg blir svimmel og får hodepine. Det er kanskje så mye som ti dager i løpet av hver måned. Allmennlegen har skrevet ut astmamedisiner(Bricanyl,Pulmicort) men jeg er usikker på om jeg burde ta dem, siden jeg ikke er sikker på at jeg har astma. Pulmicort virker til å minske slim mengden, men av og til lurer jeg på om medisinen rett og slett gjør meg tettere. Kan dette være tilfelle? Bricanyl fungerer greit om jeg ser meg nødt til å ta den, jeg forsøker å la det være, ettersom det virker til å øke stressnivået mitt(høy puls og urolig) I det heletatt tapper disse pusteproblemene mine meg for krefter. Bør jeg be om henvisning til utredning hos en spesialist? mvh 7h7 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/77229-langtidsvirkning-av-alvorlig-r%C3%B8yskade/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 Det kan nok bli langtidskader av luftveiene etter et slik uhell med røykforgiftning som du nevner. Det vi noen ganger ser er nettopp hyppig tilbakevendende infeksjoner, bronkitter og utvikling av astma-liknende plager. Jeg synes helt klart at du bør vurderes av en lungespesialist. Dette både for å få sett nærmere på skadens omfang og art og deretter medisinsk behandling. Medisiner som du har brukt kan være noe av det rette, men som sagt, noe grundigere utredning bør nok gjøres. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/77229-langtidsvirkning-av-alvorlig-r%C3%B8yskade/#findComment-395444 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.