Gå til innhold

Zyprexa og panikkangst / NHD og andre


sundance1365380396

Anbefalte innlegg

sundance1365380396

Hei alle sammen!

Første gang jeg skriver inn her, men jeg har fulgt med dere lenge.. (Føler nesten at jeg kjenner mange av dere..)

Jeg har gått gjennom en tøff periode i det siste, hadde vært fint om noen hadde noen meninger/synspunkt på den situasjonen jeg er inne i.

Jeg er en jente på 23 år. Har siden 16 års alder vært plaget med panikkangst og depresjon. Har gått på Cipramil og Fontex (ikke samtidig) i en periode, men sluttet på dem for ett år siden. Følte at alt gikk kjempefint - helt frem til nå..

I det siste er jeg meget plaget med panikkangst, opptil 3 anfall om dagen som er helt forferdelig for meg. Får ikke sove, da jeg våkner av anfallene (ganske skremmende..). I og med at jeg hadde Cip. liggende, tok jeg 20 mg av disse, tenkte jeg skulle begynne på den "gamle" dosen igjen. Våkner da midt på natten med blodtrykksfall og kaster opp i mange timer. Er dette normalt?

Var i dag på psykiatrisk poliklinikk, der fikk jeg beskjed om at de ikke ønsket å sette meg på Cipramil før jeg var mer "stabil" (ift. angsten). Fikk med meg Zyprexa som legen mente jeg skulle ta 5 mg av daglig. Tok bare 2,5 jeg, etter at jeg leste at dette primært er mot psykoser ol. Er dette en normal behandlingsmåte for panikkangst? Jeg er ikke psykotisk eller suicidal. Når kan jeg evt. begynne med SSRI?

Hadde vært kjempefint om fagpersoner/andre hadde synspunkt på dette - blir fort litt "alene" i store behandlingsapparat...

Takk for at dere lyttet..

Klemmer og gode ønsker fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann,,,,har også i mange år vert plaget av panikkangst og har mang en gang rømmt fra varene mine på butikken,,,hyperventilert og store bivirkninger som svimmelhet og hodeverk etter at jeg har kommet i "trygghet" jeg ble anbefalt xanor og går på ganske høy dose nå,,,nå funker jeg bra, og handler det som måtte passe meg,,SSRI preperater er vel mest mot depresjoner,,,,,,for de hjalp ikke mot min angst. Håper du får mange gode svar som kan gi deg råd på veien,,klem fra butte:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sundance1365380396

Heisann,,,,har også i mange år vert plaget av panikkangst og har mang en gang rømmt fra varene mine på butikken,,,hyperventilert og store bivirkninger som svimmelhet og hodeverk etter at jeg har kommet i "trygghet" jeg ble anbefalt xanor og går på ganske høy dose nå,,,nå funker jeg bra, og handler det som måtte passe meg,,SSRI preperater er vel mest mot depresjoner,,,,,,for de hjalp ikke mot min angst. Håper du får mange gode svar som kan gi deg råd på veien,,klem fra butte:-))

Kjære butte.

Godt å høre at det er flere av oss ;) Takk for godt råd - skal ta det opp med min psykiater.

Ønsker deg alt godt..

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...