Gå til innhold

Hvorfor er det egentlig galt...

Anbefalte innlegg

...å være massemorder?

Jeg mener; alle raser dreper hverandre. De sterkeste dyrene dreper de svakeste, og vi mennesker dreper alle.

Hvorfor er det ikke også sånn med mennesker? Her blir jo trossalt de sterkeste buret inn om de dreper de svakeste. Hvorfor er ikke sånt lov når det er lov til å drepe andre, intelligente, arter?

Er det fordi det ikke ville bli folk igjen i Bergen om alle skulle få for seg å drepe de svake?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/77328-hvorfor-er-det-egentlig-galt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Det er mulig du er inne på noe der :)

Spiser du svin? Siden du er muslim, tenkte jeg? Hvis det ikke var ku som var problemet... ikke helt oppdatert :)

Nei, jeg spiser ikke gris. Sluttet med og spise gris en stund før jeg ble muslim faktisk :)

Det er ikke fordi jeg tror grusen er hellig alså...Men enkelte holder kuer for hellige. Kanskje derfor du var i tvil?

Kapabel Snabel

Ja, og litt fordi det ikke ville bli flere damer igjen, da vi tross alt er det svake kjønn _fysisk_!

Svake kjønn du liksom!

Jeg leste nettopp om en sånn simulator som skulle simulere forskjellige våpen, jagerfly, tanks osv.

"Styres med musa", sto det der.

Vi gutta har ikke nubbsjans!

Annonse

Nei, jeg spiser ikke gris. Sluttet med og spise gris en stund før jeg ble muslim faktisk :)

Det er ikke fordi jeg tror grusen er hellig alså...Men enkelte holder kuer for hellige. Kanskje derfor du var i tvil?

Men hvorfor spiser ikke muslimer gris?

Men hvorfor spiser ikke muslimer gris?

Av samme grunn som at vi ikke spiser rotter :)

I Bibelen finner du også beskrivelse på dyr som ikke er bra for mennesket å spise. Er ikke helt sikker på om de samsvarer helt, men tror det.

Men kristene bryr seg ikke om det, siden det står i GT.

Grisen er et urenslig dyr, som spiser sin egen avføring blandt annet. Hva slags dyr som ikke er bra for oss er blandt annet de dyr som er ganske like oss innvendig.

Jeg husker ikke alle tegn på dyr som man kan spise og ikke spise, men hvis du er så veldig interessert, kan jeg vel muligens kanskje finne det et eller annet sted på nett

Svake kjønn du liksom!

Jeg leste nettopp om en sånn simulator som skulle simulere forskjellige våpen, jagerfly, tanks osv.

"Styres med musa", sto det der.

Vi gutta har ikke nubbsjans!

Nei, etterhvert vil vi nok klare oss mer og mer uten dere.

Før du vet ordet av det, er dere en utrydningstruet art, og vi sitter igjen med alle våre ET'er og andre morsomme saker... :-)

Det er fordi evolusjonsbiologiens tese 'survivel of the fittest' umulig kan overføres til det eneste jordiske vesen med eksplisitt moral, det eneste vesen som ser partneren i øynene under akten og som 'akter' av andre grunner enn forplantning, som har bevissthet og selvbevissthet, som har medfølelse og derfor storhet, som finner glede i sjokolade, måneskinn og poesi samt mye, mye mer...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...