Gå til innhold

Klarer ikke å glemme!!!


Gjest malia

Anbefalte innlegg

I vår rota min mann med ei anna ei,jeg oppdaga det ganske snart,så det hadde ikke utvikla seg til sex.Men de hadde kontakt pr. tlf. og mail et par uker.Var tydelig hekta begge to.Da han fikk valget mellom meg og henne ,så var ikke det så vanskelig sa han,han var glad i meg.Han har virkelig skjerpa seg,er oppmerksom mot meg på alle måter,og sier stadig at han elsker meg.Vet at han ikke treffer den andre,men hun har visst fremdeles følelser for ham.Problemet er at jeg hele tiden tenker på dette,og slenger spydige bemerkninger til ham om dette.Bruker veldig mye tid og energi på å tenke på dette,men han sier bare at han har fortalt alt,og at han er ferdig med dette.Har så lyst til å tilgi og glemme,har faktisk selv rota med en annen etter at jeg møtte mannen min,men det vet ikke han.Har prøvd å sette disse to tingene opp mot hverandre,men jeg føler meg så utrolig skuffa over ham.Han sier jeg er sykelig sjalu som ikke tåler mer ,men jeg er da vel ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mye tenker du på han du rota med etter at du møtte mammen din? Hvor stor del har han av livet ditt?

Jeg vil nå si at roting er ganske uskyldig i seg selv, det kommer heller ann på de følelsene man legger bak det. Siden mannen din sier til deg at han elsker deg, at han er ferdig med det, og han gir deg mye oppmerksomhet, syns jeg du skal stole på han. Kom deg videre, faren for at dere ødelegger mye fint ved å stå å spinne på denne ene feilen, er stor. Løft blikket, se framover og kanskje mimre litt. Tenk på de fine stundene dere har hatt, og prøv å lag noen nye. Gjør noe dere begge liker, bruk tid sammen på å gjøre noe gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei maila!

Det er ikke så godt å si om mannen din har rett i at du plages av sjalusi. Det er kanskje vel så viktig å merke seg at du faktisk plages av at du ikke kan bli kvitt tanken på din manns tidligere roting med denne andre kvinnen. Episoden har antakelig gitt deg en støkk og gjort deg skeptisk og usikker.

For å komme videre, må du begynne å stole på mannen din, du må tro på det han sier, inntil det motsatte kommer for dagen.

Du kan tilgi mannen din affæren, men du må ikke anklage deg selv fordi du ikke kan glemme den. Du har jo din hukommelse i behold.

Ved å tro og stole på din partner kan du kanskje bli mer og mer trygg på han og langsomt få tilliten tilbake. Da først vil du tåle å huske historien uten at den plager deg.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye tenker du på han du rota med etter at du møtte mammen din? Hvor stor del har han av livet ditt?

Jeg vil nå si at roting er ganske uskyldig i seg selv, det kommer heller ann på de følelsene man legger bak det. Siden mannen din sier til deg at han elsker deg, at han er ferdig med det, og han gir deg mye oppmerksomhet, syns jeg du skal stole på han. Kom deg videre, faren for at dere ødelegger mye fint ved å stå å spinne på denne ene feilen, er stor. Løft blikket, se framover og kanskje mimre litt. Tenk på de fine stundene dere har hatt, og prøv å lag noen nye. Gjør noe dere begge liker, bruk tid sammen på å gjøre noe gøy!

Tror du blir nødt til å glemme hvis du vil beholde mannen din.

Om en stund vil han, med rette, bli lei av alle anklagene dine. Synes det er urettferdig overfor ham at du vil leve sammen med ham, men samtidig fortsette å stadig kritisere ham. (Særlig med tanke på at du selv har gjort det samme.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...