Carlina Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Allmenheten får et negativt bilde av steroider i og med at det blir dratt fram hver gang en som går på steroider gjør noe galt. Det at den som går på steroidene og har gjort noe galt også er narkoman, er selvsagt mindre relevant. Farene er der, men ikke de farene du leser om i VG. Det er skremmselspropaganda ut av en annen verden, noe leger som kan steroider også innrømmer. Selvsagt har du leger som lever av denne skremmselspropagandaen, og som fortsatt påstår bullshit som at pikken til brukeren krymper, noe som får over 10 år siden ble innrømmet og være en løgn for å skremme unge gutter fra å bruke slikt. He he he skrumpe pikk og pip stemme er det som slår meg når boler kommer opp =o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/77364-bola-menn-med-pupper/page/2/#findComment-396741 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Allmenheten får et negativt bilde av steroider i og med at det blir dratt fram hver gang en som går på steroider gjør noe galt. Det at den som går på steroidene og har gjort noe galt også er narkoman, er selvsagt mindre relevant. Farene er der, men ikke de farene du leser om i VG. Det er skremmselspropaganda ut av en annen verden, noe leger som kan steroider også innrømmer. Selvsagt har du leger som lever av denne skremmselspropagandaen, og som fortsatt påstår bullshit som at pikken til brukeren krymper, noe som får over 10 år siden ble innrømmet og være en løgn for å skremme unge gutter fra å bruke slikt. Du skriver: "Det at den som går på steroidene og har gjort noe galt også er narkoman, er selvsagt mindre relevant." Er ikke bruk av steroider også misbruk da, slik narkomani er? Selvsagt er det ikke LSD (!), men det er fremdeles å tilføre kjemikalier til kroppen som åpenbart forstyrrer den. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/77364-bola-menn-med-pupper/page/2/#findComment-396754 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 He he he skrumpe pikk og pip stemme er det som slår meg når boler kommer opp =o) Det er det alle forbinder med steroider før man faktisk leser litt om legemiddelet, helt andre steder enn i media. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/77364-bola-menn-med-pupper/page/2/#findComment-396757 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Du skriver: "Det at den som går på steroidene og har gjort noe galt også er narkoman, er selvsagt mindre relevant." Er ikke bruk av steroider også misbruk da, slik narkomani er? Selvsagt er det ikke LSD (!), men det er fremdeles å tilføre kjemikalier til kroppen som åpenbart forstyrrer den. Med vennlig hilsen "Er ikke bruk av steroider også misbruk da, slik narkomani er?" Nei, dette har ingenting med narkotika å gjøre. Men ja, det forstyrrer kroppens hormonbalanse. Testosteron er naturlig i kroppen, det er ikke LSD. Les om det. Nå kler jeg meg med Askers farger og løper på hockeykamp, så jeg rekker ikke å skrive mer! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/77364-bola-menn-med-pupper/page/2/#findComment-396783 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Du skriver: "Det at den som går på steroidene og har gjort noe galt også er narkoman, er selvsagt mindre relevant." Er ikke bruk av steroider også misbruk da, slik narkomani er? Selvsagt er det ikke LSD (!), men det er fremdeles å tilføre kjemikalier til kroppen som åpenbart forstyrrer den. Med vennlig hilsen "Er ikke bruk av steroider også misbruk da, slik narkomani er?" Nei, dette har ingenting med narkotika å gjøre. Men ja, det forstyrrer kroppens hormonbalanse. Testosteron er naturlig i kroppen, det er ikke LSD. Les om det. Nå kler jeg meg med Askers farger og løper på hockeykamp, så jeg rekker ikke å skrive mer! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/77364-bola-menn-med-pupper/page/2/#findComment-396785 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carlina Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Det er det alle forbinder med steroider før man faktisk leser litt om legemiddelet, helt andre steder enn i media. Trenger jo ikke det når vi har deg da... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/77364-bola-menn-med-pupper/page/2/#findComment-396804 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 "Er ikke bruk av steroider også misbruk da, slik narkomani er?" Nei, dette har ingenting med narkotika å gjøre. Men ja, det forstyrrer kroppens hormonbalanse. Testosteron er naturlig i kroppen, det er ikke LSD. Les om det. Nå kler jeg meg med Askers farger og løper på hockeykamp, så jeg rekker ikke å skrive mer! Hei, Du skriver: "Testosteron er naturlig i kroppen, det er ikke LSD." Kroppen produserer også egne "naturlige" smertestillende, som fungerer helt på linje med tabletter man kan ruse seg på. Hvis vi inntok disse i tablettform/sprøyte ville vi kalle det "narkotika" på linje med morfin. "naturlighet" avgjør ikke om det er et narkotikum. === Du skriver : "Men ja, det forstyrrer kroppens hormonbalanse." Ja, og det er jo nettopp derfor det er misbruk og uheldig. Jeg har (pga sykdom) inngående kjennskap og erfaring til hva som skjer når man "forstyrrer kroppens hormonbalanse". Selvsagt er det forskjellig fra hormon til hormon, men jeg (og endokrinologen min) vet hvor fryktelig lite vi egentlig vet om dette. Å begynne å tilføre kroppen hormoner (og da særlig i større mengder) er direkte uansvarlig, fordi vi vet rett og slett ikke konsekvensene. På tross av tusenvis av studier er vi ikke sikre på hva p-piller gjør på sikt, men det later til at det er "OK". Ditto for insulin (men diabetikere har ikke noe alternativ), og langt mindre for kortison (for dem som ikke produserer det). Men de to siste er livsnødvendige.) Men å begynne å ta store doser av hormoner, uten noen som helst form for nødvendighet eller sykdom, er uansvarlig. Det er lek med ilden og eget helbred. Problemet er bare at de som bruker slikt ikke har den faglige kompetansen til å se hvor stor risikoen er. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/77364-bola-menn-med-pupper/page/2/#findComment-396903 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Hei, Du skriver: "Testosteron er naturlig i kroppen, det er ikke LSD." Kroppen produserer også egne "naturlige" smertestillende, som fungerer helt på linje med tabletter man kan ruse seg på. Hvis vi inntok disse i tablettform/sprøyte ville vi kalle det "narkotika" på linje med morfin. "naturlighet" avgjør ikke om det er et narkotikum. === Du skriver : "Men ja, det forstyrrer kroppens hormonbalanse." Ja, og det er jo nettopp derfor det er misbruk og uheldig. Jeg har (pga sykdom) inngående kjennskap og erfaring til hva som skjer når man "forstyrrer kroppens hormonbalanse". Selvsagt er det forskjellig fra hormon til hormon, men jeg (og endokrinologen min) vet hvor fryktelig lite vi egentlig vet om dette. Å begynne å tilføre kroppen hormoner (og da særlig i større mengder) er direkte uansvarlig, fordi vi vet rett og slett ikke konsekvensene. På tross av tusenvis av studier er vi ikke sikre på hva p-piller gjør på sikt, men det later til at det er "OK". Ditto for insulin (men diabetikere har ikke noe alternativ), og langt mindre for kortison (for dem som ikke produserer det). Men de to siste er livsnødvendige.) Men å begynne å ta store doser av hormoner, uten noen som helst form for nødvendighet eller sykdom, er uansvarlig. Det er lek med ilden og eget helbred. Problemet er bare at de som bruker slikt ikke har den faglige kompetansen til å se hvor stor risikoen er. Med vennlig hilsen Jeg har aldri sagt at steroider ikke kan være farlig, ei heller at det forstyrrer hormonbalansen. Det jeg sier er at det ikke har noe med narkotika å gjøre. Les litt om det. Ikke engang de mest fanatiske motstandere kaller dette narkotikum. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/77364-bola-menn-med-pupper/page/2/#findComment-397090 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.