Gå til innhold

Tale i sin fars 60-årsdag

Anbefalte innlegg

Gjest ordfattig datter

Min far fyller snart 60, og jeg har blitt bedt om (har lyst også altså) å holde en tale. Men jeg er helt 'lost'!! Har aldri vært i 50 og 60 årsdager før. Hva sier man i sånne taler? Det blir et stort selskap med ca 80 gjester, så for personlig kan det vel heller ikke være...eller?

Har dere noen gode råd til en ordfattig datter?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/77380-tale-i-sin-fars-60-%C3%A5rsdag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg satt og lurte på akkurat det samme for et par måneder sida. Endte opp med den konklusjonen at fadern og jeg aldri har hatt det helt nære forholdet, og at det jeg husket best fra åra tilbake var for sinnsykt forbanna jeg var på han enkelte ganger! :o)

Jeg endte opp med å synge en sang sammen med svigerinna mi (spilte piano til) og det ble tatt veldig godt imot. Han satte stor pris på det, og det blei ikke noen "grinestemning" utav det.

hva med å tale som om det var et eventyr? Du starter med det var en gang...også gjentar du litt tre ganger, og har gjerne med tre personer - f.eks deg og et eller flere søsken alt ettersom hva du har, har du ikke søsken kan du ta med deg, din mor og din far osv - og slutt med..snipp snapp snute..eller og har du ikke sett han siden, så fester/feirer han enda...

et annet tips er å synge bamsesfødselsdag, du bare gjør den om slik at den passer for din far..lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...