Gå til innhold

magesmerter

Anbefalte innlegg

heisann.

Tregner hjelp med en lei mage. Bruker zantac og Noktone mot magesyre men dette hjelper ikke noe særlig. Jeg har hatt problemer med magen siden jeg var 14 år (nå 26) og har tatt gastroskopi for 5 år siden der de fant ut at jeg hadde overfølsom mage. Jeg reagerer på div matvarer med syreoppstøtt eller gulping. Disse er bla paprika, anis (krydder) fet mat, salami, div kornsorter (vet ikke hvilke) leverpostei, salami og softis, enkelte ganger også pasta. Fikk ikke nytt gastroskopi sist gang jeg var på sykehuset, de mente det var lite som kunne forrandre seg siden sist. Fikk beskjed av overlegen å finne ut selv hvilke matsorter jeg ikke tolte og ta noktone ved behov. Han nevnte at i USA kan man "slå" ut magesyren og bygge denne oppigjen på nytt. Jeg bodde 1 år i spania og da tolte jeg ikke vannet (hvis det kan være av relevanse). I dag opplever jeg stor smerter som presser magen ut og jeg har smerter i høyre nedre del av magen, samt stadige sure oppstøt. Tilstanden forverres ved stress, men dette er vel naturlig. Jeg har prøvd refleksolog som mente at noe kunne være gale med min bukspyttkjertel eller at jeg hadde en infeksjon i tolvfingertarmen. Jeg har også b12 og magnesium-mangel. Føler at jeg ikke får hjelp av min lege og vurderer å bytte fastlege. Takknemlig for alle svar. Hilsen "lei mage"

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/77391-magesmerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...