Gå til innhold

Uttørrethet

Anbefalte innlegg

Job1365380392

Hei!

Jeg er en mann på 31 år som i 1 1/2 år har vært plaget med uttørrethet og tørste. I perioder føler jeg meg slapp og uopplagt og har hyppig hodepine. Uttørheten fører til at jeg må drikke mye væske, noe som igjen fører til hyppige dobesøk. Urinen er ofte svært så mørk. Om morgenen er jeg svært trøtt og har ofte vondt i hele kroppen. I tillegg er jeg plaget med at jeg fryser lett på fingrer og tær.

I januar tok jeg kontakt med primærlege. Han hadde mistanke om at det kunne dreie seg om sukkersyke og tok en rekke blodprøver. Legen konstaterte at jeg ikke hadde sukkersyke, men prøvene viste at jeg hadde forhøyet leververdier.Senkningen var også ok. Legen henviste meg videre til sykehus, hvor det ble foretatt undersøkelser av tarmer og ultralydundersøkelse av indre organer. Undersøkelsene viste ingen uregelmessigheter.

I ettertid har fastlegen min hevdet at det ikke er særlig mer å gjøre og at jeg ikke er "syk nok" til at det kan foretas videre undersøkelser. I de siste månendene har jeg ved uttørethet kjent stikninger/kløe i midtre og nedre mageregionen, omtrent hvor nyrer og lever ligger.

Jeg føler at jeg har havnet i en håpløs situasjon, siden plagene påvirker hverdagen min og jeg ikke får noe videre respons fra lege.

Jeg lurer på om dere har noen formening om hva plagene kan skyldes og om dere har noen råd for hva jeg kan gjøre videre? Takknemlig for alle svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/77393-utt%C3%B8rrethet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...