Gå til innhold

Hodepine av mobil?

Anbefalte innlegg

Gjest annette

Jeg vet ikke om det er rett,men vil gjerne vite det.jeg har lett for å få trykkhodepine som kommer som "slag" i hodet når det er en mobiltelefon i nærheten av meg.Det verste er når en mobil ligger ved siden av meg,og det er like før den ringer,da kjenner jeg enorm hodepine i noen få¨sekunder(om det er det engang).Jeg er ikke plaget av migrene eller hodepine forøvrig,hvordan kan dette ha seg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/7742-hodepine-av-mobil/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg Annette.

Mange mennesker får plager av mobiltelefonen så du er ikke alene.

Jeg pleier å si at farene ved bruk av mobiltelefon og den generelle holdningen til dette blant folk kan sammenlignes med røykespørsmålet på 60 tallet.

"Jo, man hadde sterke indisier på at røyk var farlig men det var sikkert ikke såå farlig, og de hadde kanskje ikke solgt det i butikken hvis det var farlig"

I vår vestlige verden dreier forskningen seg om biokjemi, dvs. man måler bare varmeutvikling i nærområdet av antennen og hva om skjer med hvite blodlegemer, forandringer i hjernen, DNA osv.

I Øst-Europa snakker de om Biofysikk og det blir noe helt annet.

Der har de kommet lengre enn oss med forskning rundt farer med elektromagnetisk stråling og som eksempel kan det nevnes at mikrobølgeovnen har vært forbudt siden 1975 pga den voldsomme strålingen den avgir.

Denne forskningen tilsier at de negative effektene av mikrobølgestråling akkumuleres i kroppen helt til "bøtta renner over" en dag og problemene oppstår.

Forskere har masse gode argumenter som tilsier at dette er farlig men ville du krangle med en multi-milliard industri (i dollar!) ?

Jeg beskytter meg både ved bruk av trådløs`en hjemme (samme problematikk), PC`en og mobiltelefonen.

Mobilprodusenter sier at mikrobølger ikke er farlig men hvorfor kappes de da om å lage mobiltelefoner med minst mulig stråling? Og hvorfor har mange mennesker plager ved bruk?

Eksperter (på biofysikk) sier at dette er enda verre for jo mindre strålingen er, jo mindre aktiveres kroppens eget forsvarssytem!

Jeg er klar over at disse utsagn er kontroversielle men hvorfor forsvinner hodepiner, varmefølelse i øret og andre plager hvis man beskytter seg?

Det blir litt det samme forholdet når det gjelder alternativ behandling.

Legevitenskapen avviser mange metoder og ignorerer fullstendig at folk blir fornøyd!

Jeg gruer meg til epidemien som kan komme med plager pga mobiltelefonbruk. Ungdommene sitter jo nesten fast i telefonen, og det hjelper ikke at man ringer lite hvis den er påslått og man har den på seg!

For denne "vennen" står hele tiden i kontakt med basestasjonen enten du snakker eller ikke.

Forbrukerorganisasjoner i England og USA har begynt å våkne og forlanger nå faremerking av mobiltelefon på lik linje med tobakk.

Forskningen kan heller ikke ignoreres stort lengre så det blir spennende å se framover.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/7742-hodepine-av-mobil/#findComment-37680
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...