Gjest BTK Skrevet 26. oktober 2000 Del Skrevet 26. oktober 2000 Jeg er en mann som de senere årene har blitt mer og mer overvektig, og har derfor tatt meg i nakken for å spise mindre, og mer riktig, pluss mosjonere noe mer. Gjør oppmerksom på at hovedmotivasjonen til slankingen ligger i at jeg har fått litt for høyt blodtrykk, og medisineres for det. Jeg er nå godt i gang, har holdt på i tre uker, og har allerede fått utslag på vekta. Jeg spiser ikke så veldig lite, men adskilllig mindre enn det jeg har gjort noen år. Jeg har også klart å styre unna noen "etegilder" i helgene, som spiler ut magen *s* Selv om jeg sørger for å ikke være skrubbsulten, så har jeg fått et problem. I mellomgulvet, eller solar plexus, har jeg begynt å få smerter i perioder, nesten verst om nettene, slik at jeg våkner av smertene, eller "svien". Det virker som det lindres litt, hvis jeg drikker mye vann, og liksom fyller opp magen, og ubehaget er heller ikke særlig tilstede de første par timene etter at jeg har spist. Hva kan dette være? Vil det bli bedre etterhvert som magen skrumper inn? Takknemlig for svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7745-smerter-i-solar-plexus-ved-slanking/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pål Sand, almenlege Skrevet 26. oktober 2000 Del Skrevet 26. oktober 2000 Kjære BTK. Muligens skyldes plagene dine at du rett og slett er sulten.En annen mulighet er at du kan ha pådratt den en magekatarr el.i verste fall et magesår.Smertene vil da gjerne øke på når du drikker kaffe,alkohol el.spiser krydder,stekt mat.Det forverres el.forårsakes også gjerne av visse medisiner(Acetylsalisylsyre og NSAID).Plagene lindres gjerne av syrenøytraliserende midler.Jeg anbefaler at du oppsøker legen din for en gjennomgang. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen Paal Sand,lege. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7745-smerter-i-solar-plexus-ved-slanking/#findComment-37533 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.