Gå til innhold

Studielån.....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sakset fra www.lanekassen.no:

"Aktuelle spørsmål om

hvordan lånet skal betales tilbake Oppdatert for 2002

Jeg er ferdig med studiene, hva nå?

Du vil få tilsendt en betalingsplan ca. fire måneder etter du er ferdig med studiene dine eller når du ikke lenger har rett til støtte. Her ser du hvor store terminbeløp (renter og avdrag) du skal betale.

Når betaler jeg for første gang?

Du skal begynne å betale ca. 7 måneder etter at utdanningen er avsluttet (betalingspausen). Hvis du ber om det, kan betalingspausen økes til 10 måneder. Rentene løper i betalingspausen, og gjelden vil dermed øke. Selvsagt kan du begynne å betale tilbake lånet ditt tidligere. "

Endt studie vil jeg anta er ved eksamensdato. Hvor nøyaktig de er på det vet jeg ikke. Det som er sikkert er ihvertfall at betalingsplanen innhenter deg....

:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/77482-studiel%C3%A5n/#findComment-397402
Del på andre sider

Gjest studen1

Sakset fra www.lanekassen.no:

"Aktuelle spørsmål om

hvordan lånet skal betales tilbake Oppdatert for 2002

Jeg er ferdig med studiene, hva nå?

Du vil få tilsendt en betalingsplan ca. fire måneder etter du er ferdig med studiene dine eller når du ikke lenger har rett til støtte. Her ser du hvor store terminbeløp (renter og avdrag) du skal betale.

Når betaler jeg for første gang?

Du skal begynne å betale ca. 7 måneder etter at utdanningen er avsluttet (betalingspausen). Hvis du ber om det, kan betalingspausen økes til 10 måneder. Rentene løper i betalingspausen, og gjelden vil dermed øke. Selvsagt kan du begynne å betale tilbake lånet ditt tidligere. "

Endt studie vil jeg anta er ved eksamensdato. Hvor nøyaktig de er på det vet jeg ikke. Det som er sikkert er ihvertfall at betalingsplanen innhenter deg....

:)

Takk for svar!

Leste videre på lanekassen.no og fant ut at rentene kommer ved månedsskifte etter eksamen...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/77482-studiel%C3%A5n/#findComment-397414
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...