Gå til innhold

Psykisk eller fysisk sperring??


moron

Anbefalte innlegg

Hei!Jeg er en 18 år gammel jente som har vært plaget en del med underlivet i 1 år nå. Jeg hadde for en tid siden en kraftig infeksjon i underlivet. Nå har jeg framdeles vondt under samleie, selv om jeg er friskmeldt.Jeg lurer på om dette kan være en psykisk blokk som følge av min sykdom?Lurer også på om hjelp til å komme over dette, og hjelp til bedre seksuell lyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Noen ganger kan man få langvarige smerter etter en infeksjon (egglederbetennelse) som følge av sykdommen, men man kan også få psykisk sperre hvis man har hatt sykdom i underlivet. Jeg synes du skal snakke med din lege om det, evt få henvisning til en gynekolog. Ofte vil en undersøkelse kunne avsløre om det er en psykisk eller fysisk grunn for ubehaget.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...