Gå til innhold

Er jeg uønska som sosialarbeider?


besatt

Anbefalte innlegg

jeg studerer vernepleie på første året, og har samtidig diagnosen borderline pf. Var å snakka med lærerene mine om sykdommen, om evt. støtte, noe hjelp ol. (ikke terapautisk, altså). Blei møtt på en helt annen måte enn jeg hadde venta meg,fikk beskjed om at dette var jeg som student fullstendig ansvarlig for selv, og at jeg pga sykdommen faktisk burde vurdere om jeg var egnet som vpl. fikk inntrykk at jeg ikke var ønska hverken som student eller vpl, Er det bare jeg som forventer for mye, eller er det de som "diskriminerer" meg pga. min sykdom? Bare lurer jeg... og skal jeg fortsette utdannelsen? de terapautene og pleierne som kjenner meg, mener det er en fin utdannelse for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er ønsket som kommende sosialarbeider, men du kan ikke forvente at studiene skal tilrettelegges for deg. Begynner man på et krevnde studie må man selv vurdere om man har det som trengs for å kunne fullføre.

Støtte, hjelp osv har jeg erfaring med at man bør søke andre steder enn ved den aktuelle skolen, da det (som oftest) gir enn mer problemer enn man har i utgangspunket.. dersom man skulle falle for fristelsen til å åpne seg for å (forhåpentligvis) møte forståelse hos instituttleder/kull-leder(gud bedre ..det ble en lang setning).

Mulig jeg er vel brutal nå... men dette er i hvertfall min mening.

-ønsker deg all mulig lykke til med dine studier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ønsket som kommende sosialarbeider, men du kan ikke forvente at studiene skal tilrettelegges for deg. Begynner man på et krevnde studie må man selv vurdere om man har det som trengs for å kunne fullføre.