Gå til innhold

NHD - SSRI, vektøkning & blåresept?


Gjest Snegla

Anbefalte innlegg

Finnes det SSRI som man IKKE legger på seg av? Skulle helst hatt vektreduksjon som bivirkning... Medisin som kan gi ytterligere vektøkning er uaktuelt.

Hva skal til for å få SSRI på blåresept?

Har aldri brukt SSRI el. lingnende tidligere, men vurderer det pga depresjon som har blitt verre. "Posttraumatisk opplegg".

Går regelmessig til psykolog og har en ok fastlege.

Takk for mange gode svar!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lanzelot

Ville bare si at jeg tror alle som trenger SSRI får det på blåresept. Det er vel derfor trygdebudsjettet har gått på en skikkelig sprekk etter at SSRI ble så populært blant legene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare si at jeg tror alle som trenger SSRI får det på blåresept. Det er vel derfor trygdebudsjettet har gått på en skikkelig sprekk etter at SSRI ble så populært blant legene.

Hei:-)

Jeg har alltid fått ssri på blåresept, trodde det var helt vanlig. Har brukt mange ulike typer, fikk nedsatt matlyst av fontex, men dette er jo en type som brukes i tilfeller hvor det bla er bulimi i bildet hvis jeg ikke tar helt feil. Jeg bruker nå en annen type sammen med neuroleptika og har gått noe opp i vekt pga det. Imidlertid synes jeg det er et lite problem sammenlignet med hvordan jeg hadde det før jeg begynte på medisinene. Det er jo bare å tenke mer på hva man putter i seg, selv om det kan være vanskelig noen ganger...

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trientali

Kan bare svare for meg selv, men med efexor la jeg ikke på meg i det hele tatt, heller motsatt. Nå etter jeg har sluttet med det har jeg begynt å legge på meg. Vet ikke om det er en ettervirkning, eller hva det er. Tror jeg har mer matlyst uten det rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ville bare si at IKKE prøv Zoloft hvis du ikke vil gå opp i vekt.Det var det første jeg prøvde og legen sa ikke noe om vektøkning.Men jeg har hørt om fler som har lagt på seg mye med zoloft (kanskje fordi man kan bli veldig likegyldig til alt).jeg gikk opp 20kg på litt over et halvt år.Noe som ikke akkurat hjalp på selvtilliten og depresjonene.Jeg hadde ikke no spiseforstyrrelser i utgangspunktet.

Byttet til Efexor og da gikk jeg ned en del men ikke alt det jeg hadde lagt på meg.men nå er ihvertfall vekta liggi stille lenge.Får heller ikke sånne voldsomme fysinger som jeg kunne få mens jeg gikk på Zoloft.

Bare vær på vakt,for dette er sånn ikke legene vil innrømme/vet om.Det er min erfaring.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...