Gå til innhold

Når far bare reiser


Gjest ikke undertegnet

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Hvordan kan en hjelpe barn til å komme gjennom det fakta at far har reist, uten å si adjø, han skulle bare på ferie....men bestemte seg for ikke å komme tilbake. Barna er i alderen 12 - 14 - og 17 år. De tror det ikke helt, snakker ikke om det. I tillegg har far endel hemmeligheter som har kommet opp i lyset. Har fått to barn utenom ekteskap som er like gammel som mine barn, barnas bestefar er ikke rette bestefar, og far kommer ikke fra det landet han sa, men et helt annet. Hva kan en mor si og gjøre. Har nesten ingen familie, ingen besteforeldre, kun en onkel. Vil dette gå bra ?

hilsen meget bekymret mor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har det ikke enkelt.

Men du høres reflektert ut.

Jeg tror du må fortelle ungene dine hva det er som har hendt. Selv om faren deres har reist sin vei, trenger ikke det å bety at han ikke bryr seg om dem. Om du skal fortelle alle "hemmelighetene", vet jeg ikke. Kanskje ikke alle på en gang, iallfall. Det er også forskjell på hvor mye en 12- åring forstår og en 17- åring forstår.

Hva med deg selv?

Får du noe hjelp?

Når du har så liten familie, burde du kunne få hjelp andre steder. Kanskje helsesøster kan gi deg råd?

Ønsker deg alt godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...