Gå til innhold

hva feiler meg?


Gjest fårikkehjelp

Anbefalte innlegg

Gjest fårikkehjelp

Med meg går det litt opp og ned. Vanligvis går det ganske ok , synes livet er ganske bra faktisk. Det som skremmer meg nå er at jeg det siste halve året har fått ekstremt depressive perioder. Jeg har ingen anelse om hva som utløser de . Jeg kan våkne opp en dag bare og synes at livet er helt forferdelig.. Jeg har en sterk angst ,jeg bare skjelver og gråter , og har det fryktelig vondt. Disse depressive periodene var ikke så ille i begynnelsen og jeg feide det alltid av med det bare var humørsvigninger . Men nå er det bare blitt verre og verre. I disse periodene som kan være alt fra et par dager til en uke er jeg troende til å hoppe ut av vindu. Kutte meg selv , ta tabeletter etc., Jeg har alleredet greid og ta overdose av sovetabelletter . og jeg har stukket meg selv i magen med en svær kjøkkenkniv , .Det er kanskje det verste jeg har gjort .Da havnet jeg på sykehus en stund og fikk etterpå tilbud om hjelp men så valgte jeg slutte hos en psykiater fordi vi ikke kom noenvei. Han sa han rett og slett ikke viste hva som feilte meg. Og at vi bare måtte finne ut av dette sammen. Han sa også at det ikke er bra for meg å ta medisiner siden jeg jo i disse periodene aldri i verden bare ville finne på å ta bare en beroligende men alltid overdose .For å finne ut av problemet har jeg nå i nesten 10 måneder sittet og pratet om barndommen min. og opplevelser Alt har jeg fortalt om . Så jeg er liksom litt oppgitt av helsevesenet føler jeg . .Disse selmordsforsøkene her var ikke noe rop om hjelp eller noe sånt. Jeg har oppriktig tenkt å ta livet mitt i den enormt følelsesmessige tilstanden hvor jeg ikke har noe kontroll. Nå er jeg blitt så redd for meg selv. Jeg vet jo at jeg når som helst kan faktisk lykkes å drepe meg selv under disse periodene.

Jeg har nå begynt og lure på om det er noen som tar over kroppen min i disse periodene. At jeg rett og slett slutter å være meg selv og en annen tar over meg og tar styringen. Jeg vet ikke om det er en person men kanskje en ånd eller noe annet rart.

Hvordan er det mulig å være helt normal og frisk og glad ene øyeblikket for så en morgen helt gal og klar for å drepe seg selv..

Noen om vet om noen flinke mennesker som kanskje kunne hjelpe meg. Noen i utlandet kanskje. Jeg vet at om ikke noe skjer vil noe gå veldig galt . Har som sagt vært utrolig heldig .

ikke er jeg psykisk psyk..svulst i hodet har jeg ikke . Er det rart i at jeg tror det er noen som tar over meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mia-veronica

Jeg har akkurat lest boken til Jan Bull, som er manisk-depressiv. Han beskriver at han våkner med depresjon, der alt er så vondt at han bare ønsker å dø. Kanskje det er slik for deg også, bare at du ikke har vært manisk enda?

Jeg vet selv hvor vanskelig det er å leve med en slik sykdom. Anbefaler boken til alle. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fåikkehjelp

forresten har disse "periodene" var i mer enn et halvt år. Men det var for et halvt år de ble svært mye verre. Ser at jeg skrev jeg har gått i terapi i 10mnd.. det har jeg ikke..bare i fem mnd.. men det føles som ti år faktisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg synes et høres ut som om du har en bipolar lidelse eller brief recurrent depression. Uansett vil et forsøk med Lamictal være en god investering.

Effekten bør evalueres etter 6 mnd.

Noen ganger må diagnosen stilles "ex juventibus" - etter hva som hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fårikkehjelp

Jeg synes et høres ut som om du har en bipolar lidelse eller brief recurrent depression. Uansett vil et forsøk med Lamictal være en god investering.

Effekten bør evalueres etter 6 mnd.

Noen ganger må diagnosen stilles "ex juventibus" - etter hva som hjelper.

kan man skade seg med de medisinene , eller er de ufarlige? Er jo ganske viktig at de er det siden følelsene så til de grader styrer når dette skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...