Gå til innhold

voldtatt

Gjest innesperret

Anbefalte innlegg

Gjest innesperret

Har gang på gang blitt advart om å ikke gå hjem alene fra byen. Likevel gjør jeg det . For 3 kvelder siden gikk det galt. Rett ved akerselva ble jeg overfalt og voldtatt . Jeg ble banket opp og sparket veldig hardt og noen fant meg og tok meg til legevakten. Egentlig vet jeg hvem det var. Det var en tyrker som bor i samme bygg som meg. Men jeg turte ikke si det til politiet , sa at jeg ikke så hvem det var. Jeg tør ikke si det og nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre lenger . Tør ikke gå ut av leiligheten alene. Bare sitter innelåst.

hvordan skal jeg komme meg ut av dette da , tør ikke annmelde , vet at da risikerer jeg å bli drept. Jeg har ikke troverdighet heller. Er kjent for å drikke meg for full på byen og gjøre uansvarlige ting også med menn

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/77640-voldtatt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest innesperret

Hva er du redd for? Han?

Han har du langt mer å frykte fra om du ikke anmelder han.

Han vet jo hvor du bor, og han vet at du vet, men er en som ikke anmelder.

Anmeld han, så han ikke gjør det igjen.

hva jeg har å frykte .. å bli drept. Han blir garantert gående fri en stund og da har han masse å hevne om jeg anmelder.. greit at jeg ikke vil han skal gjøre noe sånt mot andre . Men jeg vil ikke bli skadet igjen selv , er det så ille da?

Dessuten har jeg ikke troverdighet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/77640-voldtatt/#findComment-399105
Del på andre sider

hva jeg har å frykte .. å bli drept. Han blir garantert gående fri en stund og da har han masse å hevne om jeg anmelder.. greit at jeg ikke vil han skal gjøre noe sånt mot andre . Men jeg vil ikke bli skadet igjen selv , er det så ille da?

Dessuten har jeg ikke troverdighet.

Du har da troverdighet selv om du har gjort mye rart på byen. Hvem har ikke det?

Jeg tenkte ikke på at du skal anmelde han så han ikke gjør det mot andre, jeg tenkte at du bør anmelde han så han ikke gjør det igjen mot DEG.

Når han har voldtatt deg en gang, og ser at du ikke anmelder, hvorfor skulle du da anmelde neste gang han voldtar deg?

Snakk med politiet, fortell dem hva som har skjedd, og hvem som har gjort det. Men fortell dem også at du frykter å anmelde han, fordi du er redd for din sikkerhet.

De kan helt sikkert hjelpe deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/77640-voldtatt/#findComment-399111
Del på andre sider

Gjest innesperret

Du har da troverdighet selv om du har gjort mye rart på byen. Hvem har ikke det?

Jeg tenkte ikke på at du skal anmelde han så han ikke gjør det mot andre, jeg tenkte at du bør anmelde han så han ikke gjør det igjen mot DEG.

Når han har voldtatt deg en gang, og ser at du ikke anmelder, hvorfor skulle du da anmelde neste gang han voldtar deg?

Snakk med politiet, fortell dem hva som har skjedd, og hvem som har gjort det. Men fortell dem også at du frykter å anmelde han, fordi du er redd for din sikkerhet.

De kan helt sikkert hjelpe deg.

selvfølgelig har dere rett. Må annmelde det.. Skulle bare ønske han hadde blitt puttet i fengsel med en gang . Er ikke gøy og se han i gangene.

har ikke noe annet sted og bo heller. kjenner få her i byen

jeg skal ordne meg pistol. må ha noe å beskytte meg med ihvertfall.

drar ned på politistasjonen i morgen..når det er blitt lyst

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/77640-voldtatt/#findComment-399124
Del på andre sider

Annonse

selvfølgelig har dere rett. Må annmelde det.. Skulle bare ønske han hadde blitt puttet i fengsel med en gang . Er ikke gøy og se han i gangene.

har ikke noe annet sted og bo heller. kjenner få her i byen

jeg skal ordne meg pistol. må ha noe å beskytte meg med ihvertfall.

drar ned på politistasjonen i morgen..når det er blitt lyst

Bra du drar til politiet, men jeg ville anbefalt deg å legge pistoltankene på hylla, og heller skaffe deg tåregass, eller lignende.

Har du ingen venner du kan snakke med om dette? Noen sterke gutter som kan se litt etter deg den nærmeste tiden?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/77640-voldtatt/#findComment-399127
Del på andre sider

Gjest innesperret

Bra du drar til politiet, men jeg ville anbefalt deg å legge pistoltankene på hylla, og heller skaffe deg tåregass, eller lignende.

Har du ingen venner du kan snakke med om dette? Noen sterke gutter som kan se litt etter deg den nærmeste tiden?

det er ikke noe å prate om . Tror jeg takler det bra . kjenner meg bare litt redd.Vet ikke helt. Egentlig føler jeg veldig lite , har ikke grått engang og det er noe jeg vanligivis gjør lett

, har ikke lyst å fortelle dette til noen. Da kommer jeg garantert til å få ordene : vi advarte deg og vi visste dette kom til å skje en dag. Jeg ba jo om det når jeg sjanglet meg hjem alene . pistoltankene var bare ønskedrøm tror jeg..vet ikke hvor jeg skulle få tak i en heller.

Men takk for svarene..skjønte meg ikke helt på rowena. så det var bra jeg fikk noen hyggelige svar.

kanskje politiet kan komme hit. så slipper jeg og gå ut. Vet jo at jeg må gjøre det endag.. men jeg har ikke lyst enda ihvertfall

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/77640-voldtatt/#findComment-399141
Del på andre sider

det er ikke noe å prate om . Tror jeg takler det bra . kjenner meg bare litt redd.Vet ikke helt. Egentlig føler jeg veldig lite , har ikke grått engang og det er noe jeg vanligivis gjør lett

, har ikke lyst å fortelle dette til noen. Da kommer jeg garantert til å få ordene : vi advarte deg og vi visste dette kom til å skje en dag. Jeg ba jo om det når jeg sjanglet meg hjem alene . pistoltankene var bare ønskedrøm tror jeg..vet ikke hvor jeg skulle få tak i en heller.

Men takk for svarene..skjønte meg ikke helt på rowena. så det var bra jeg fikk noen hyggelige svar.

kanskje politiet kan komme hit. så slipper jeg og gå ut. Vet jo at jeg må gjøre det endag.. men jeg har ikke lyst enda ihvertfall

Du vil nok få svar i morgen som er bedre enn de jeg gir deg, da jeg ikke kan stort om det her, men jeg vil tro at det er best for deg å gå til politiet så fort som mulig.

Jo lenger du venter, jo vanskeligere blir det nok.

Ja, jeg vil tro at politiet kommer til deg om du ber om det. Du har sikkert fått en person som har med din sak å gjøre, så ring han/henne, og bli ferdig med det så fort som mulig.

Lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/77640-voldtatt/#findComment-399146
Del på andre sider

Hei Innesperret,

Det er like mye voldtekt (og akkurat like ulovlig!) å voldta noen som "går alene hjem", uansett om du var full, og uansett hvor du gikk. Det er på ingen måte "din feil". Ikke påta deg skyld for noe du ikke har skyld i.

Dette har skjedd så nylig at du ikke har "tapt noe troverdighet" på at du ikke nevner hvem det er før noen dager etterpå. Alle forstår jo at du er livredd når kreket bor i samme bygg.

Du får en bistandsadvokat (gratis) og han/hun hjelper deg med det praktiske. Inklusive å få en voldsoffer-alarm, om mulig. Vær dønn ærlig i forhør hos politiet. Ikke pynt på (eller trekk ifra) detaljer. Det viktigste er at historien din "henger sammen". Jeg vil tro at kreket blir satt i varetekt pga faren for at han gjør det igjen.

Men du trenger også hjelp til sjokket etter voldtekten, og til bearbeidelse. Kanskje forsøke å komme deg til psykolog hvis du føler du trenger det, eller ihvertfall skrive her.

*klem*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/77640-voldtatt/#findComment-399230
Del på andre sider

Lottemor1365380387

Hei Innesperret,

Det er like mye voldtekt (og akkurat like ulovlig!) å voldta noen som "går alene hjem", uansett om du var full, og uansett hvor du gikk. Det er på ingen måte "din feil". Ikke påta deg skyld for noe du ikke har skyld i.

Dette har skjedd så nylig at du ikke har "tapt noe troverdighet" på at du ikke nevner hvem det er før noen dager etterpå. Alle forstår jo at du er livredd når kreket bor i samme bygg.

Du får en bistandsadvokat (gratis) og han/hun hjelper deg med det praktiske. Inklusive å få en voldsoffer-alarm, om mulig. Vær dønn ærlig i forhør hos politiet. Ikke pynt på (eller trekk ifra) detaljer. Det viktigste er at historien din "henger sammen". Jeg vil tro at kreket blir satt i varetekt pga faren for at han gjør det igjen.

Men du trenger også hjelp til sjokket etter voldtekten, og til bearbeidelse. Kanskje forsøke å komme deg til psykolog hvis du føler du trenger det, eller ihvertfall skrive her.

*klem*

Hei Sør.

Det er godt hun får noen gode råd.

Det er også godt å se at WEB er våken og fikk slettet de kvalme svarene fra en eller annen idiot.

M.V.H

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/77640-voldtatt/#findComment-399236
Del på andre sider

Hei Sør.

Det er godt hun får noen gode råd.

Det er også godt å se at WEB er våken og fikk slettet de kvalme svarene fra en eller annen idiot.

M.V.H

Hei,

Takk. Jeg fatter ikke hvilken glede enkelte kan ha i å skrive "idiotinnlegg" som dem webmaster slettet. Dog har "folks påfunn" (både i RL og på nett) sluttet å overraske meg...

Ønsker deg en god helg!

*klem*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/77640-voldtatt/#findComment-399239
Del på andre sider

Lottemor1365380387

Hei,

Takk. Jeg fatter ikke hvilken glede enkelte kan ha i å skrive "idiotinnlegg" som dem webmaster slettet. Dog har "folks påfunn" (både i RL og på nett) sluttet å overraske meg...

Ønsker deg en god helg!

*klem*

Hei Sør.

Jeg begriper heller ikke hvilken glede det er å sparke noen som alerede ligger nede.

Det overasker meg egentlig hver gang,,fatter ikke slik.

Fikk så vondt av "innestengt" men jeg synes ikke jeg klarer å gi noen gode råd så da er det godt at du klarer det.

Jeg blir så usaklig av å lese at andre har det vondt at jeg mister helt fatningen.

Håper hun går videre med saken.

Ha en fin weekend du også :)

*klem*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/77640-voldtatt/#findComment-399243
Del på andre sider

Annonse

Gjest innesperret

Nå har jeg nå gjort det da. Fått god hjelp og skal få oppnevnt en bistandsadvokat. Likevel lot jeg meg avhøre da , og det er noe av det verste jeg har vært gjenom. Jeg ble spurt alt om hvor mye jeg hadde drukket og om hvor mange jeg hadde hatt sex med denne månedne , og hva slags forhold jeg har til menn. Hva søren har det med saken å øke gjøre? Jeg spurte om hvorfor og da fikk jeg til svar at det var svært mange annmeldelser det ikke lå noe i , slik at det dermed var viktig å få et nyansert bilde av kvinnen slik at hun kunne få den rette hjelpen????

Selvfølgelig vet jeg at ingen har rett til å voldta noen uansett . Men verden er ikke så enkel at en ikke kan ta noe ansvar selv. Det er bare å innse at hadde jeg vært mer fornuftig og hørt på gode råd hadde ikke dette skjedd. sånn er det bare.

Ellers vet jeg ikke hvordan jeg takler det. Egentlig takler jeg det ikke på noen spessiell måte. Har fått masse tilbud om å snakke med noen. Men jeg orker ikke å grave opp i det. Vil bare glemme det så fort som mulig og komme videre med livet mitt. Dessuten hvis jeg tar det hele innover meg tror jeg at det blir for vanskelig å bære. Dessuten reagerer jeg så rart i forhold til alle andre kanskje her på forumet føler jeg. Jeg føler rett og slett ingenting. helt avstumpet.Føler meg som det kalde menneske

De viste ikke hva som ville skje med han som gjorde det enda. Først måtte de snakke med han og jeg kunne evt få tilbud om sted på et krisesenter. Men det har jeg ihvertfall ikke lyst til . jeg skal være sterk og komme meg igjenom dette!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/77640-voldtatt/#findComment-399407
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...