Gå til innhold

først å fremst.. tusen takk

Anbefalte innlegg

vil først si tusen takk til alle som svarte på innleggene mine her om dagen.. varmer utrolig mye!!!

er så utrolig godt når noen skriver noen ord..!

er så ufattelig goe alle her inne :)

*gir alle som vil ha en go klem*

over til de tankene jeg sitter her med i dag da..

var til behandler på onsdag.. og fikk da plutslig beskjed om at nå er d på tide å avslutte.. fikk sjokk.. har liksom akkurat begynt å åpne meg litt.. snakka om vonde ting.. men da er d takk å farvell.. får nå hadde jeg d så bra at resten klarte jeg selv.. tror jeg bare satt der å måpte..

jah tenkte jeg da.. selvfølelsen er liksom ikke på topp.. og har veldig vansklig for å si fra.. endte opp med at jeg skal gå der engang i mnd til jul og da avslutter vi...

jommen sa jeg smør..

var skeptisk til å beg i beh jeg.. og ville egentli ikke.. fordi jeg var redd for å bli "dumpa", men har siste gangene begynt å stole på beh. begynt å innse at jeg trenger hjelpen..

men nå er alt svart.. tilbake til start å lenger en som så..

gikk på en smell av hele greia.. knuste tallerkner og ble selvskading.. skyver alle vekk.. ingen får nærme seg akkurat nå.. er for farlig.. tørr ikke la noen komme nær.. er fryktli sårbar nå.. sårbar å redd.. bygger på skalllet mitt.. må beskytte meg selv.. for står igjen alene igjen nå..

skal klare meg.. men for å klare meg. så må jeg stenge inne nå.. slipper jeg ut.. så kollapser jeg..

feil måte å gjøre d på sånn egentli.. kanskje.. vet ikke jeg... inn i d offentlige for et år siden..startet forsikti.. å gikk greit.. men de forsvant.. så beg med behand. hun er og blir mystisk.. men, men.. et år og 2 uker.. inn og på tryne ut igjen..

hun mente jeg så så bra ut å hadde d så mye bedre..

så.. er vel bra d ser slik ut fra utsiden da...

*rister på hodet og dukker hodet ned i gjørma i to sec*

*klemmer alle sammmen..*

kommer sterkere tilbake endag :)

*klemmer alle enda en gang..* og vil gjerne ha en klem i retur....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/77648-f%C3%B8rst-%C3%A5-fremst-tusen-takk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner godt at det er vondt når du endelig begynner å føle at det hjelper deg, at du endelig tør å stole på. Tør du å spørre psykologen om du kan få ha time en gang i mnd med henne framover også - at du føler behov for det..? Kanskje hun tror at du ikke føler behov for det..

*go'klemmer masse masse*

Skjønner godt at det er vondt når du endelig begynner å føle at det hjelper deg, at du endelig tør å stole på. Tør du å spørre psykologen om du kan få ha time en gang i mnd med henne framover også - at du føler behov for det..? Kanskje hun tror at du ikke føler behov for det..

*go'klemmer masse masse*

føler meg liksom ikke ønsket der.. akkurat d har jeg slitt med hele tiden.. har vært mye rot.. som da jeg nevnte overgrepene... fikk beskjed om at han var ung og dum og at han bare utforsket.. at d egentli var veldig synd i ham.. ble sjokkert.. å forvirra.. og ikke tatt opp d noe mer.. hun forsto ikke noe.. så har vært usikker helle tiden..

men er på en måte bedre å ha noen.. enn å sitte igjen alene..

skal ha to timer før jul.. så er d slutt... da har jeg d visst bra nok til å klare meg selv...

føler d vel slik at hun tråkker meg mer ned akkurat nå..

føler meg liksom ikke ønsket der.. akkurat d har jeg slitt med hele tiden.. har vært mye rot.. som da jeg nevnte overgrepene... fikk beskjed om at han var ung og dum og at han bare utforsket.. at d egentli var veldig synd i ham.. ble sjokkert.. å forvirra.. og ikke tatt opp d noe mer.. hun forsto ikke noe.. så har vært usikker helle tiden..

men er på en måte bedre å ha noen.. enn å sitte igjen alene..

skal ha to timer før jul.. så er d slutt... da har jeg d visst bra nok til å klare meg selv...

føler d vel slik at hun tråkker meg mer ned akkurat nå..

Er det virkelig mulig?? Å sitte og si til en som har vært utsatt for overgrep at det var synd på han som gjorde det? *provosert*

Vet du, jeg syns du burde prøve å få hjelp av noen andre som gir deg bedre støtte enn det der jeg.. Det der må jo nesten ødelegge mer enn det hjelper ..

*nattaklemmer lenge*

Er det virkelig mulig?? Å sitte og si til en som har vært utsatt for overgrep at det var synd på han som gjorde det? *provosert*

Vet du, jeg syns du burde prøve å få hjelp av noen andre som gir deg bedre støtte enn det der jeg.. Det der må jo nesten ødelegge mer enn det hjelper ..

*nattaklemmer lenge*

ja, er faktisk mulig.. provosert ble jeg oxo.. men ble helt borte.. forsto d liksom ikke.. for d er jo d jeg har sagt til meg selv alle år.. at d er han d er synn på.. trodde jeg liksom skulle få høre en annen versjon.. men neida.. er han som har d vondt osv..

ja.. på sikt.. så kanskje.. men akkurat nå stoler jeg ikke på noe sånt igjen.. tørr d rett å slett ikke.. blitt sviktet nok.. men.. vi får se hva som skjer..

*nattklemme lenge*

Hei Pingla,

Noen ganger lurer man bare på hvem som skal være "psyk" for psykene! Det virker jo som om ganske mange av dem definitivt trenger det.... :-)

Hva med å fortelle henne akkurat det du har fortalt oss? For selv om mange psyker "sier mye dumt", så må man jo også forstå at de ikke kan være tankelesere... Ta det du har skrevet i dette innlegget med til henne og vis at "slik føler jeg det". Da har du ihvertfall "forklart deg i klartekst", og hvis hun fremdeles står på sitt, så må du vel heller finne en annen psyk (selv om det er vanskelig).

Koselig å "se" deg her, ihvertfall, Pingla (som aldri har vært noen pingle!)

*klem til deg*

Annonse

ja, er faktisk mulig.. provosert ble jeg oxo.. men ble helt borte.. forsto d liksom ikke.. for d er jo d jeg har sagt til meg selv alle år.. at d er han d er synn på.. trodde jeg liksom skulle få høre en annen versjon.. men neida.. er han som har d vondt osv..

ja.. på sikt.. så kanskje.. men akkurat nå stoler jeg ikke på noe sånt igjen.. tørr d rett å slett ikke.. blitt sviktet nok.. men.. vi får se hva som skjer..

*nattklemme lenge*

tror ikkje eg har så mye å tilføye, men har lyst å sende deg noen klemmer alikevel:

*kaster noen klemmer gjennom skjermen og håper pingla tar imot de på andre siden*

Hei Pingla,

Noen ganger lurer man bare på hvem som skal være "psyk" for psykene! Det virker jo som om ganske mange av dem definitivt trenger det.... :-)

Hva med å fortelle henne akkurat det du har fortalt oss? For selv om mange psyker "sier mye dumt", så må man jo også forstå at de ikke kan være tankelesere... Ta det du har skrevet i dette innlegget med til henne og vis at "slik føler jeg det". Da har du ihvertfall "forklart deg i klartekst", og hvis hun fremdeles står på sitt, så må du vel heller finne en annen psyk (selv om det er vanskelig).

Koselig å "se" deg her, ihvertfall, Pingla (som aldri har vært noen pingle!)

*klem til deg*

hehe, d har du definitivt rett i mange av de hadde trengt MYE hjelp selv :-)

er ikke så flink med ord.. men sa faktisk fra.. og da kom hun med løsningen at jeg skulle ha to timer til... hun hadde tenkt å slutte på dagen..

så om jeg komm er til ågjøre noe mer.. vet ikke.. må vertfall seriøst tenke over d..

la ting roe seg å se om d bedrer seg..

har sjelden nettilgang for tiden.. men er innom her i blant..

*sender deg en go klem i retur*

martine1365379969

Eg skjønner så altfor godt kva du meiner!! Har opplevd akkuratt det same som du beskriver her.... skremmande, ikkje sant?? I sommer då eg var hjå psykepleiren visste ho at eg skulle flytte. Eg følte ,meg ikje bra.. hadde blitt skading og den sommaren.. Men ho sa berre: Nå har du tatt så fornuftige valg at du ikkje treng meir hjelp... og eg sleit med sf'en og.. men det var berre eit symptom. Eg vart SÅÅÅÅ skuffa!! Kasta ut liksom.. Ikkje snakk om å få prøva andre medisiner heller nei... MEN eg ville IKKJE gje opp. Bytta lege til ei her i Kristiansand. Det første ho gjorde var å henvisa meg etter to samtaler og gje meg andre medisiner. Og nå då eg var hjå psykepleieren her (skal foressten bytte til psykolog pga eg og venninna mi hadde fått same) så sa ho: 'du har ein alvorleg sf..' med andre ord, ikkje berre eit symptom. Eg har og byrja å gå på SMI (ei her på skulen som jobber her var med meg) og dei er kjemopeflinke!! Endeleg vert eg teken på alvor! Fått skikkeleg medisiner som funker, fått øka dosen slik at dei skulle funke meir. Det eg vil emd å fortelje dette, er at du ikkje må gje opp. Der finnes andre leger, andre psykologer som virkeleg er supre! Men, ikkje pynt på ting, sei det akuratt slik det er. Ein må hjelpa seg sjølve her i verden. Ver så snill, ikkje la ho dumme dama der knekka deg!!

*good klem*

Kjære pnigla-venn

Blir så ufattelgi sint på dine vegne. Tror at neste gang du har time så må jeg møte opp å gi den kjerringa der et par alvorsord. Eller kanskje du har adressa henna? hehe

Jeg tror du må ha fått en sinnsyk dårlig psyk. Mente hun det alvorlig asso? Skjønner ikke jeg. Det var da veldig lettvint synst jeg....men jeg vet no ingenting da. Nei, tror jeg må ta meg en tur å snakke med ho der asso :)

Klemmer kjempe masse.

Kommer du en tur på bsøk neste helg?

Slik jeg kjenner deg, og med det du har fortalt om behandleren din ved en tidligere anledning og nå satt sammen, så virker det som om hun er totalt inkompetent.

Det virker som om hun bare følger en teoritisk modell for utvikling og ikke vurderer den faktiske situasjonen i det hele tatt.

Jeg håper at du kan få deg en annen behandler, og at dette kan skje så fort som mulig.

Legger igjen en *klem* til deg og minner om at du når som helst kan få en til :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...