cms Skrevet 26. oktober 2000 Del Skrevet 26. oktober 2000 Takk for fin spalte. Jeg leste innlegget om coxitt av C.Anker som var meget informativ. Jeg har imidlertid noen flere spørsmål relateret til vondt i hofter og knær. Min sønn på 7 år startet å halte for snart 2 måneder siden. Etter noen dager tok jeg ham med til lege. Blodprøver ble tatt og de var fine. Senere dro vi til legevakten fordi han skrek av smerte. Der tok de røntgen av hoften som også var fine. Vi ble henvist til sykehus for undersøkelse hvor de ga diagnosen senebetennelse i kneet. Han ble satt på 4 Ibux for dagen i 2 uker. Han ble heller ikke nå bra, og jeg kontaktet sykehuset igjen. De tok nye blodprøver som var fine, samt ultralyd som påbeviste væske i hoften. Han fikk da diagnosen serøs coxitt, og beskjed om å ta det med ro i 1 uke. Nå har det gåttytterliger 2 uker og han er ennå ikke bedre, og jeg er selvsagt meget bekymret. Jeg snakket med en lege som sa at min sønns symptomber ikke tydet på serøs coxitt.Legene har ikke anbefalt kontroll time. Jeg håper selvsagt på at dette er serøs coxitt, men jeg begynner å tro at det kan være Calve- Legg- Perthes sideen haltingen vedvarer. Det har ikke blitt tatt kontroll røntgen. Som jeg forsto på svaret til Anker var det viktig med hvile og avlastning ved sistnevnte sykdom. Min sønn derimot har nå fått beskjed om nå å gjøre alt han greier å gjøre, og at det ikke er farlig å belaste foten. Jeg blir svært takknemlig for svar, og gjerne med forslag til spesialister jeg kan oppsøke. På forhånd takk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7768-ser%C3%B8s-coxitt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knut-Erik Ånensen, Allmennlege Skrevet 27. oktober 2000 Del Skrevet 27. oktober 2000 Til cms Utifra beskrivelse av symptomer og smerter synes jeg det høres riktig ut å kontakte prmærlegen påny snarest for å meddele dine synspunkter- og din sønns manglende behandlingsrespons. Hvis din sønn skulle ha Calves-legg -Perthes vil behandlingen være anderledes enn ved serøs coxitt. . Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7768-ser%C3%B8s-coxitt/#findComment-37844 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.