Gå til innhold

"Plager" ved å ha PCOS??!!


Gjest Stitch

Anbefalte innlegg

Heisann!

Går her og kikker, undrer og kjenner!

Jo, jeg har endel hårvekst i fjeset, og ja det plager meg! Har endel dun på sidene, en stump her og der på haken, og barten for å ikke glemme den!! Men i den senere tid, har jeg følelsen av at det spirer og gror på halsen også jo...

Jeg klipper det på siden, haken og barten, de kan nappes, men hva med halsen?

Har heldigvis så lyst hår at det synes ikke så godt, men jeg vet at det er der. På magen synes jeg også at det gror, og om sommeren må jeg jo shave hele lårets innside pga lengden på hårene..

Altså, her inne har jeg forstått at det er flere med pcos, og jeg lurte på hva slags plager dere har i henhold til f.eks hårveksten??

Lurte også på om dere ville fortelle meg hvordan dere takler dette, og eventuelt noen tips??!!

Håper det ikke blir for personlig, og tusen takk for svar!!

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke de verste plagene med hårvekst, men hårene er der ja! Har veldig lyse hår, men de er stive som pokker enkelte steder. På haka og overleppa gir jeg opp enkelte ganger og drar over med en høvel. Men angrer med en gang og sverger at jeg skal nappe neste gang. Elektrolyse og laser er det bare å glemme, er ikke så veldig plaget og har lyse hår.

De har begynt å komme på halsen til meg også, men enn så lenge holder det med en pinsett et par ganger i uka.

Ville egentlig bare si at du ikke er alene, det er flere som oss her inne.

Er det mer du lurer på, så bare spør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilyjenta

Jeg har ikke de verste plagene med hårvekst, men hårene er der ja! Har veldig lyse hår, men de er stive som pokker enkelte steder. På haka og overleppa gir jeg opp enkelte ganger og drar over med en høvel. Men angrer med en gang og sverger at jeg skal nappe neste gang. Elektrolyse og laser er det bare å glemme, er ikke så veldig plaget og har lyse hår.

De har begynt å komme på halsen til meg også, men enn så lenge holder det med en pinsett et par ganger i uka.

Ville egentlig bare si at du ikke er alene, det er flere som oss her inne.

Er det mer du lurer på, så bare spør!

Heisann!

Kjenner igjen det du beskriver ja....

Jeg har alvorlig vekst i ansiktet og må barbere meg hver dag under haken og langs sidene av kinnene som et mannfolk.Har også mye på overleppen,og på kinnene men dette vokser jeg ofte.Har lange svarte hår,så det vises svært godt!

Har også hår på brøstet og brøstene og en stripe ned til under livet..Ser ut som en gorilla på beinene og dette er en stoooooooooor plage på sommeren!Armene må jeg og barbere en gang i uken så ingenting er spart på meg!

(sukk)

Jeg ble plaget av dette i 12-13 års alderen,så jeg har vel blitt vant med det no.Men det går enn del penger i barberhøvler og voks her ja!

Så problemmet er der hos oss Pco jenter...Mer eller mindre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff dette er fælt! Ser på svarene til dere andre at jeg ikke kan klage over å måtte bruke pinsetten flittig. Jeg har dessverre mørke hår, så de som kommer vises godt selv om de ikke er så mange. Hårene som kommer kan dukke opp på de fleste steder, overleppe, hake, hals, bryster og noen rundt navlen... kjipt. Kjempe pinlig synes jeg... det verste med hele pcos-dritten :o(

Har gått på metformin ganske lenge nå, men kan ikke si at jeg synes å ha merka at det hjelper på hårene. Noen av dere som vet om det burde gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff dette er fælt! Ser på svarene til dere andre at jeg ikke kan klage over å måtte bruke pinsetten flittig. Jeg har dessverre mørke hår, så de som kommer vises godt selv om de ikke er så mange. Hårene som kommer kan dukke opp på de fleste steder, overleppe, hake, hals, bryster og noen rundt navlen... kjipt. Kjempe pinlig synes jeg... det verste med hele pcos-dritten :o(

Har gått på metformin ganske lenge nå, men kan ikke si at jeg synes å ha merka at det hjelper på hårene. Noen av dere som vet om det burde gjøre det?

Jeg har lest om flere som sliter med hårvekst, og metformin ser dessverre ikke ut til å hjelpe noe særlig. Uten at jeg er noen ekspert (blir man for påståelig får man passet sitt påskrevet av en himmelretning) spekulerer jeg på om metforminen ikke klarer å reversere hårveksten fordi hårsekkene allerede er etablert og i full virksomhet...? Vet ikke jeg, men jeg er himla glad for at mine er lyse.

Hvordan er formen din nå forresten???

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...