Gå til innhold

Kjærlighetssorg?


Gjest nettside

Anbefalte innlegg

Gjest nettside

Det fantes tidligere en nettside med gode tips hvis man hadde kjærlighetssorg. Det er jo i seg selv en kriseperiode. Jeg fikk selv god hjelp av tipsene på den siden. Dessverre er denne nettsiden forsvunnet. Heldigvis tok jeg vare på teksten.

Nå har jeg laget en ny nettside om dette temaet. Mye av teksten er identisk med den som fantes, men en del har jeg endret eller føyd til. (Skulle ønske jeg visste hvem den andre forfatteren var, så jeg kunne gi henne/ham kredit)

Men altså, trenger du hjelp i kjærlighetssorgen, kan du nå ta en titt på denne siden:

http://hjertesorg.tripod.com/index.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Uten nick

...i at "Kjærlighetssorg er noe av det vondeste og alvorligste man kan oppleve i livet."

Jeg har mistet både et barn og nylig min ektefelle - og er sikker på at disse, og mange andre tap av nære mennesker, er større enn kjærlighetssorg.

Uten dermed å ha sagt at kjærlighetssorg ikke er vondt, for det er det... Men til tross for kjærlighetssorg, så har man jo det viktigste av alt: LIVET og MULIGHETENE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nettside

...i at "Kjærlighetssorg er noe av det vondeste og alvorligste man kan oppleve i livet."

Jeg har mistet både et barn og nylig min ektefelle - og er sikker på at disse, og mange andre tap av nære mennesker, er større enn kjærlighetssorg.

Uten dermed å ha sagt at kjærlighetssorg ikke er vondt, for det er det... Men til tross for kjærlighetssorg, så har man jo det viktigste av alt: LIVET og MULIGHETENE

Først vil jeg kondolere med dine tap. Det høres virkelig tøft ut.

Så til det du skriver. Det å miste noen man er glad i, enten det skjer gjennom dødsfall eller ved brudd/ skilsmisse, er noe av det verste man kan oppleve. De to form for tap har svært mange likhetstrekk, også i reaksjonsmønsteret.

Når man opplever alvorlig kjærlighetssorg, forstår dessverre omgivelsene sjelden hvor alvorlig tapet er. Ved dødsfall får man ofte mye mer støtte, selv om følelsene faktisk ofte er svært like. Man får ofte følelsen av at det er "tillatt" å sørge lenger ved dødsfall, mens ved skilsmisse blir en ofte bedt om å "ta seg sammen".

Et dødsfall er helt ugjennkallelig, Men det er oftest en skilsmisse også. Man får aldri sin kjære tilbake, eller det man hadde sammen.

Ved skilsmisse må man, foruten tapet, også forholde seg til det å ha blitt avvist og vraket av sin kjære, samt at vonde følelser som sjalusi ofte forekommer.

Det er viktig å ikke undervurdere et menneskes tap av det mennesket som står en nærmest, enten det skjer slik eller sånn. Jeg tror ikke man kan sammenlikne og si at den ene smerten er verre eller bedre enn den andre. Begge deler kan oppleves sjokkartet, grusomt og oppskaker ens innerste vesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...