Gå til innhold

prolapser i ryggen

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er ei jente på 25 år som har fått tre prolapser i ryggen. hvor av den ene er ganske slitt. Hva bør gjøres evt hvordan har dere gjort det? Jobber på sykehjem hvor det blir en del tungt arbeidet, men trives så så godt at jeg ikke akter å slutte. Går det ann å søke om operativt inngrep som kanskje kan jerne plagene?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/77777-prolapser-i-ryggen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så slitt at den ikke kommer til å "hoppe" inn igjen.

Jeg forstår ikke hva du mener. Jeg er operert for prolaps i ryggen på tre steder. Legen som opererte meg, nord-Europas dyktigste på mikrokirurgi ved slike operasjoner, forklarte meg om hva prolaps er. Det er ikke noe som kan være som du forklarer:så slitt at den ikke kommer til å "hoppe" inn igjen. Prolaps er betegnelsen på når brusk-skive i ryggsøylen har sprukket og massen som er inni den tyter ut og trykker på nervene. Dette fører til plager/smerter nedover i bena. Brusk-skivene som du sikkert sikter til er låst fast imellom hvirvlene i ryggsøylen og 'sklir ikke ut' slik som det svært feilaktig sies av til og med fysioterapeuter og kiropraktorer. Ta deg en titt på et skjelett hos evt lege og be han forklare deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/77777-prolapser-i-ryggen/#findComment-408552
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...