Gå til innhold

En venninnes fantasier.


Gjest ikke

Anbefalte innlegg

Hei.

Vet dere jeg er så fortvilet på min venninnes vegne. Hun er en jente som har store problemer, med alt mulig. stjeler andres sine bakgrunn for å si at den er hennes, o.s.v. Vel uansett nå har hun fått seg kjæreste. Ingen har sett han enda eller vet noe om han.

Dette har skjedd før også, men nå er det vanskligere å la vær å si noe. Det er en som bare eksisterer i hennes hode.

Nå i helgen skulle hun etter eget utsagn forlove seg, men ingen så han. I følge henne fikk hun mob samtale der han pga av jobb ikke kunne komme. Hva gjør vi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest StineEirin

kanskje vennina deres føler seg så dårlig og mindreverdig i forhold til andre mer "velykkede" mennesker, derfor finner ho på ting sånn at dere skal synes ho er mer en ho egentlig er? Har dere forsøkt å bringe temaet på banen? Husk at mennesker har ett behov for kjærlighet og sosial tilhørlighet, å når man ikke har dette behovet tilfredstillt er man veldig sårbar!

Jeg leser en del psykologi på skolen å i psykologi boka mi står det at: "kjærlighet og sosialtilhørlighet er viktig fir en harmonisk vekst og modning, vi har behov for å være sammen med andre og vire at noen er glad i oss og aksepterer oss" (direkte av skrift) kanskje dette er ett problem for vennina deres? At ho har ett så stort behov for aksept at ho lyver for å virke mer interessant?

Kanskje ho føler seg så liten, og har så dårlig selvfølelse at ho tyr til uærlighet for at dere skal høre på henne? kanskje ho ikke aner at dere vet at ho lyver? prat med henne, men forsiktig, ho er nok veldig sårbar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje vennina deres føler seg så dårlig og mindreverdig i forhold til andre mer "velykkede" mennesker, derfor finner ho på ting sånn at dere skal synes ho er mer en ho egentlig er? Har dere forsøkt å bringe temaet på banen? Husk at mennesker har ett behov for kjærlighet og sosial tilhørlighet, å når man ikke har dette behovet tilfredstillt er man veldig sårbar!

Jeg leser en del psykologi på skolen å i psykologi boka mi står det at: "kjærlighet og sosialtilhørlighet er viktig fir en harmonisk vekst og modning, vi har behov for å være sammen med andre og vire at noen er glad i oss og aksepterer oss" (direkte av skrift) kanskje dette er ett problem for vennina deres? At ho har ett så stort behov for aksept at ho lyver for å virke mer interessant?

Kanskje ho føler seg så liten, og har så dårlig selvfølelse at ho tyr til uærlighet for at dere skal høre på henne? kanskje ho ikke aner at dere vet at ho lyver? prat med henne, men forsiktig, ho er nok veldig sårbar.

Det kan jo være at din veninne har vrangforestillinger og at denne kjæresten er virkelig for henne. Hun tror fullt og fast på at denne personen finnes..

Om det er slik vil det beste være om hun fikk komme til en lege/psykiater for utredning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg skjønner godt at du/dere er rådløse i en sånn sammenheng. Her får du litt tankespinn fra meg.

Det som hun sier/gjør er vel det som hun oppfatter som virkelighet. Og hun vil sikkert nok tviholde på fantasiene dersom noen sier til henne at det kun er fantasier. Så det er kanskje ikke så lurt å konfrontere henne med dette.

Hvis hun føler at hun er mislykket i forhold til resten av gjengen og at hun må gjøre seg interessant for dere, så kan løsningen være at dere heller fokuserer på at dere liker henne. Hennes meninger og hennes person. Og ikke fokuserer på denne kjæresten. Det viktigste for henne er kanskje at dere treffer henne, fordi det er henne dere bryr dere om.

Det jeg egentlig tenker er at når hun kommer med endeløse historier om kjæresten så kan dere si at dere vil vite hvordan hun har det, hva hun tenker og føler. Sånn at hun kanskje skjønner at dere er ikke sammen med henne fordi hun har et interessant liv, men fordi dere liker henne som person. Helt uavhengig av om hun har kjæreste.

Helt til slutt så må jeg si at denne jenta trenger nok mest sannsynlig profesjonell hjelp. Hun sliter med noe som bare hun vet om. Kanskje hun forteller disse historiene og tar deres meninger for at dere ikke skal se hvem hun er. For det er tydelig at hun vil bli likt og akseptert, men hun tror ikke at noen kan like henne og den personen som hun egentlig er under masken.

Innlegget mitt ble litt motstridende. Det er vanskelig å vite om hun vet at dette er fantasier eller om hun tror det er virkelighet. Som sagt innledningsvis, dette er bare tankespinn fra meg. Håper dere finner en løsning.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annnonym

Jeg var sånn før selv, løy og løy og løy. Særlig om falske personer jeg skapte i hodet mitt, som jeg ønsket eksisterte men som ikke gjorde det.

Utga meg for å være de andre personene når jeg var på internett og sånt.

Om nettene sov jeg ikke, bare lå i senga og diskuterte i hodet hva de forskjellige personene sa, om meg. Er vel en ganske selvsentrert greie.

Heldigvis har jeg sluttet med det nå.

Var for jævlig da det ble oppdaget. Fikk lyst til å ta livet mitt. Var grusomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...