tomeli Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 Hei. Er 29 år og har slitt med smerter i halsen konstant 9 mnd. Symptomene varierer i form og styrke. Det sitter foran på høyre side av halsen fra under haka til midt på halsen. Til høyre for adamseplet. Det kan være som å hodepine i hele høyre siden av halsen, det presser, det kan komme smerter fra et ubestemmelig sted dypt inne i halsen, det kan være som å få et slag i halsen ved vridning på hode og svelging, det kan krible og svi helt ute i huden, følelse av å ha noe i svelget. På det verste har kun lett berøring av området ved Carotis gitt nermest en elektrisk smerte. Dette er vel det meste. Smerten øker ved bevegelse og anstrengelse. Dette har ført til redusert livskvalitet, ikke noe trening og vanskeligheter med å fungere skikkelig i jobben. Har vært hos lege, øre-nese-hals lege, nevrolog, tatt Ultralyd , CT, og MR. Alt ser fint ut og jeg er like lanngt. Har og prøvt akupunktur med litt effekt, kort kortison og NSAID kurer med litt effekt. Og kiropraktor, naprapat, homøopat og til og med HEALER uten effekt. Har også til opplysning ca 15 års historikk hos kiropraktor med nakken. Det legene sier er muskelsmerter og en har vært inne på CAROTIDYNIA med ukjent årsak. I det siste har jeg selv søkt på internett og funnet sykdommer som har flere av mine syptomer. EAGLE`S SYNDROME, ERNEST SYNDROM, GLOSSOPHARYNGEAL NEURALGIA og andre typer NAURALGIA. Saken er den at jeg begynner å bli desperat og legen min har gitt opp. Jeg venter ikke at du/ dere kan gi noe svar men håper på forslag til hvor jeg kan søke hjelp, eller om det finnes flere undersøkelser som kan gjøres.Hvem sitter på ekspertise og erfaring på denne kroppsdelen. Jeg drar gjerne til utlandet om det er nødvendig. På forhånd takk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/77846-halssmerter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christian Anker, spesialist i allmennmedisin Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Jeg beklager at jeg ikke har forslag til undersøkelser eller spesialister utover de du nevner. Kredittkortet ditt blir ikke belastet for henvendelsen til Doktor Online. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/77846-halssmerter/#findComment-401548 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.