Gå til innhold

Mitt verste mareritt er i våken tilstand

Anbefalte innlegg

Gjest Fremtidig sinnsyk

Kjøre doktor!

Jeg håper virkelig...VIRKELIG..at du kan gi meg et hint om hva som kan feile meg.Mine drømmer er mer virkelige enn virkeligheten.Jeg går rundt våken om dagene,men det føles som om jeg kun drømmer.Er dette normalt?Hva kan det skyldes?Nerver?Jeg står opp om morra'n og føler meg (unnskyld språket) helt jævlig.Alt jeg gjør,føles som en drøm.Utpå kvelden blir jeg bra,og jeg legger meg i håp om at "alt er bra i morra".MEN DET BLIR DET ALDRI !!!!Nå har jeg gått i 3 uker,og det blir ikke bedre.Eneste trøsten er at det ikke blir verre heller.Jeg er oxo ømfintlig for lys.Alt er bedre når det er mørkt.Går rundt hele dagen og føler meg trett.Kan det ha en sammenheng?

Kan det være jeg mangler vitaminer?Eller at jeg får for MYE søvn?Hviler jeg uten å sove,blir det bedre,men med en gang jeg har sovd,er det på'n igjen.Alt...ALT,...føles som om jeg bare drømmer det.Nå blir jeg gal,og jeg mener gal,om dette ikke forsvinner.Kan ikke forestillemeg noengang å bli frisk,så finner jeg ikke ut av dette dritet,vil jeg i fremtiden bli å treffe på et sinnsykehus.Så vær så snill,doktor.Gi meg et tips om hva dette kan være.Jeg tror helt sikkert ikke jeg er den første her på jorden som har dette.Men det er forbanna ekkelt å gå rundt å føles som om alt er en drøm.Vær så snill...hjelp!P.s: Det er verst når jeg kjører bil,selv om konsentrasjonen er slik den skal,opplever jeg alt rundt som en drøm.

Med Drømme-lig Hilsen

Fortsetter under...

Gjest nesten ny

Det skal bli interessant å lese svar fra legen. Jeg opplevde noenlunde det samme som 16 åring,

men heldigvis bare noen få ganger. Alt rundt meg var som en film jeg var vitne til. Min egen stemme var ved siden av meg. Det må jo være forferdelig å ha det slik over lang tid. Du må komme deg til lege snarest siden du opplever at dette er en plage.

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Til fremtidig sinnsyk

Du angir ingen klare tegn til depresjon eller angst, men det synes dog å være en forstyrrelse av psykisk karakter bl.a. fordi du tydelig ikke klarer å skille drøm og virkelighet. Det er vanskelig å utelukke mangler på vitaminer eller andre viktige stoffer, men det vil normalt sett ikke gi slike reaksjoner.

Du angir at du er bedre om kvelden og i mørke, det er at ganske vanlig symptom ved depresjon.

Jeg har intet fasitsvar til deg, men anbefaler at du snarlig kontakter legen din for samtale og videre undersøkelser.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...