Gå til innhold

verdensmester


Gjest verdensmesteren

Anbefalte innlegg

Gjest verdensmesteren

spørsmål 1

er det sant at psykiatri har lav status i det medisinske miljøet?

Dessuten. Tror kanskje jeg har en bipolar lidelse. Nå har det helt fint. Kunne ikke vært bedre. Har ingen problemer og jeg mestrer alt. Jeg vet at dette varer bare en stund. Og at om noen dager ligger jeg hjemme i sengen min under dynen livredd og tør ikke gå ut.

problemet er at i negativ sving er jeg for svak til å søke hjelp. Men i en positiv sving er jeg altfor ovenpå for og i det hele tatt vurdere å søke hjelp. Dessuten Om jeg hadde tatt turen til legen ville legen garantert ikke tro på meg at jeg har en psykisk lidelse engang . Han ville tro at jeg prøvde å lure ham til å tro at jeg har en psykisk lidelse .Jeg har jo så stålkontroll i disse periodene. Og jeg ville garantert bagatelliser alle problemer jeg har også ..

noen tips? problemet er altså at jeg aldri greier å få søkt om hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skriv et brev!

Ta det med til legen, eller lever det hos legen og få time der en uke senere.

Er selv ekspert på å gi et inntrykk av kontroll når jeg er helt på felgen. Legen min vet det nå og vi har en grei dialog. Han tror meg når jeg helt rolig og avslappet sier at jeg holder på å klikke fullstendig. ;-)

Skriftlig kommunikasjon er en fin ting.

Håper du finner en OK lege!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei verdensmester!

Ville bare si at du ikke er alene om å ha det sånn.Jeg klarer heller ikke ta kontakt når jeg er dårlig.Og når jeg har bra perioder trenger jeg jo ikke hjelp.Har noen ganger søkt hjelp i bra perioder for å ha noen som kan hjelpe i dårlige perioder,men det har ikke fungert for meg.Når jeg er hos legen er jeg kjepphøy og alt går så bra og jeg takler alt.De probleme jeg har takler jeg lissom bra og jeg skal ordne opp i alt,sier jeg.

Men jeg gjør det ikke.Når jeg kommer hjem er jeg deppa fordi jeg ikke klarer å si sannheten,ikke engang til legen.At jeg i perioder bare ligger i senga,sover og ser på tv.Så vidt står opp for å spise eller gå på do.Orker ikke dusje engang på flere dager,bare låser meg inne så ingen skal se meg.Kommer det noen later jeg som jeg ikke er hjemme.Det skal vel ikke være sånn?Jeg strever fortsatt med å manne meg opp til å fortelle alt til legen,og i mellomtia går både skolen og det økonomiske til helvete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...