Gå til innhold

Hjeeelp!


Gjest lille-redde-meg

Anbefalte innlegg

Gjest lille-redde-meg

Sitter her med et stort tomrom inni meg, og hvet ikke helt hvor jeg skal søke hjelp. Hvet ikke om dette er rette plassen?! Men jeg prøver. Saken er den at jeg har en mann som drikker så alt for mye når han drikker, og dette reagerer jeg så veldig sterkt på. Jeg blir fysisk syk, skjelver, fryser og får fryktelig vondt i magen. I tillegg får jeg ikke sove, ligger våken hele natten og bare tenker vonde tanker. Selvsagt har jeg tatt dette opp med ham, han lover (gang på gang) at dette var siste gangen! Selv så skulle jeg ønske at jeg kunne ta drikkingen hans med godt humør, som jeg jo ser andre kan gjøre når ektefellen drikken, men jeg klarer det ikke!!! Det kan gå flere uker før jeg er meg selv igjen etter en slik hendelse, jeg blir deprimert og orker ikke engang gjøre ting som ellers er lystbetont. Hvet ikke egentlig hvem av oss som har det største problemet, han som ikke kan nyte alkohol med måte, eller jeg som sitter forknytt med nervenen på utsiden! Kan legge til at jeg selv nyter alkohol, men med måte. Jeg hvet virkelig ikke hva jeg skal gjøre, jeg har ingen intensjoner om å vie mitt liv til en som har problemer med alkoholen. Jeg er redd drikkingen hans skal ta enda mer overhond over livet vårt, han har flere nære familiemedlemmer som har alkoholproblemer. Nå ser alt mørkt og trist ut, vi har barn og jeg tenker på dem og vil for enhver pris skåne dem for dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Når jeg leser dette så tenker jeg at dere har problemer begge to. Dere har det bra sammen når han ikke drikker går jeg ut i fra. Og da er løsningen at han/dere slutter og drikke.

Han kan ikke styre sitt inntak av alkohol. Han får tenning og klarer ikke å stoppe. Da bør han unngå å ta den første drinken/pilsen. Det vil igjen si at du ikke kan nyte alkohol selv om du gjør det med måte. En hel omstilling av livet deres mao.

Dere må sammen finne på ting der det ikke er tilgang på alkohol. Og sørge for at alkohol ikke blir medbragt. Unngå festligheter hvor det er vanlig at man drikker. Det er skikkelig vanskelig dette for jeg går ut i fra at han mener selv at han ikke har alkoholproblemer, men at det er du som har problemer. Og da er det vanskelig å hjelpe han.

Det kan kanskje være de første stegene til at ting blir bedre hos dere. Du burde kanskje ha snakket med noen om dine problemer også, men ikke for at du skal kunne takle at han drikker så mye som han gjør. Men for din egen skyld sånn at du får det bedre. Men jeg tror at første skritt er å kutte ut alkohol.....Helt.

Det vanlige når man skal søke hjelp er å gå til legen og så henviser h*n deg/dere videre. Det finnes en støtte forening for pårørende av alkoholikere, der kan du nok sikkert få tips om hva som kan gjøres. Jeg husker ikke hva den heter, men det kan du søke på nettet etter.

Lykke til

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...