Gå til innhold

Benbrudd

Anbefalte innlegg

Jeg er ei dame på 41 år som brakk begge bena i venstre legg for 34 uker siden.Legene vurderte operasjon, men jeg ble istedet gipset.Jeg gikk med gips i 16 uker.I løpet av denne perioden fikk jeg skiftet gips 5 ganger, fordi de var for trange.Leggbenet grodde raskt, men bruddet i skinnleggen vil ikke gro. Det er et spiralbrudd, og det ligger like ovenfor ankelleddet.Jeg har mye smerter i benet, og greier ikke gå uten hjelp av krykker.

Legen min mener at i og med at bruddet ligger like over ankelen, så vil det ta lang tid før det dannes kalk i bruddet.

Mitt spørsmål er:

Hvor vanlig er det at det tar så lang tid før en slik type brudd gror? Jeg har ikke hørt om noen som har gått så lenge som meg.

Jeg vet det er en risiko å bli operert, men skulle det vært gjort for å få benflatene sammen? Pr. idag er det fortsatt et stort sprik mellom bruddflatene.

Jeg har fått beskjed om å vente i 6 uker til, før ny kontroll. Da har jeg gått i 10 måneder.Det synes jeg er lenge fordi smertene er ganske påtagende, og jeg begynner å bli sliten både fysisk og psykisk.

Andre som har opplevd noe lignende ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/77905-benbrudd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Christian Anker, spesialist i allmennmedisin

Jeg har dessverre ikke tilstrekkelig kompetanse på denne problemstillingen til å bidra med synspunkter på behandlingen du får, og beklager at jeg ikke kan være til hjelp.

Kredittkortet ditt blir ikke belastet for henvendelsen til Doktor Online.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/77905-benbrudd/#findComment-402641
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...