Gå til innhold

efexzor og hukommelse


beib

Anbefalte innlegg

har medisinen noe innvirking på hukommelsen min??

jeg glemmer ting støtt og stadig,må sjekke avtaler om igjen og omigjen...

har jeg noe med meg ett sted så kan du være sikker på at jeg glemmer det...

var borte i helgen og hadde med med en drøss med cder i en veske..jeg måtte sjekke gang på gang at jeg hadde husket alle.

så når jeg går ut av bilen og hjem så finner jeg ut at jeg har glemt lommeboken i bilen hos han jeg satt på med...

stresser frem og tilbake...

er helt forvirret jeg....

er det medisinen eller med det er noe i veien med???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

går også på efexor,men jeg har vært glemsk før jeg begynte på den,når jeg brukte andre medisiner også..

og før det også..

Tror det heller har med at man har mye å tenke på...

(Ano)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror godt det kan være medisinen - har gått lenge på Efexor, og til tross for at jeg alltid har hatt en utmerket hukommelse, har også jeg blitt fryktelig distre og glemsk. Men jeg tror mer det skyldes at medisinen virker sløvende, enn at den direkte påvirker hukommelsen. Så er det lett å glemme - om man ikke konsentrerer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Gikk på Efexor i flere år. Var forferdelig glemsk og ukonsentrert. Merket det bl.a. når jeg kjørte bil. Var slitsomt å konsentrere seg om trafikken, jeg som pleide å elske bilkjøring. Nå er det ok igjen.

Når jeg nevnte det for legen, bare blåste han av det. Selv om det sto i pakningsvedlegget at en skulle være forsiktig hvis en drev med arbeid hvor det krevde finmotorikk (eller noe sånt). Psykiateren og legen min påsto at det ikke var tilfelle SELV om det sto i pakningsvedlegget altså!

Derfor er det godt å høre at andre har lignende opplevelser. Det gjør at en ikke føler seg 'galere' enn nødvendig. Mine behandlere fikk meg til å føle meg som en dust når de ikke trodde på mine opplevelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er langt mer sannsynlig at det er sykdommen/lidelsen som gir deg konsentrasjon og oppmerksomhetsproblemer enn at det er Efexor som er "synderen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...