Gå til innhold

Hvorfor utro ???


sivanita

Anbefalte innlegg

Til dere gutter/menn.

Hva er det som driver dere gutter til å være utro ? Jeg sier ikke at jenter er perfekte, men der ER flere gutter enn jenter som er utro. Hvis dere har et kjempegodt forhold og alt er bra og du synes hun er den rette, og dere har vært lenge sammen. Hva skal datil for at dere blir utro, for å så kanskje finne ut at det var deres livs tabbe ? Så hvorfor gutter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Grabukk

Spørs hvilken aldersgruppe du snakker om. Når det gjelder folk under 30 er kvinnene verre enn menn, så det er ingen grunn til å stille dette spørsmålet spesifikt til menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Jeg henger meg på Grabukks innlegg nedenfor her. Men Sivanta stiller et bra spørsmål. Hvorfor utro? Håper flere svarer.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blant annet fordi vi er kåte idioter som tidvis ikke kan styre våre lyster - spesielt når konemor mister interessen ...........

Så det så....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er man ikke utro ?

Jeg tror ikke man finner fenomenet utro i et godt forhold som fungerer slik det skal. Jeg tror utro er et resultat av en situasjon. Noe som skjer pga. noe annet og man må i utgangspunktet gjøre seg åpen for det. I et forhold hvor partene har det godt sammen og er glad i hverandre er ”døren” lukket. Andre kan flørte med deg og prøve seg på deg, men du er ikke åpen for slike ting. Det biter ikke på deg og preller av som vannet på gåsa. Man har rett og slett ikke noe behov for å være utro og man har det godt hjemme. Er derimot forholdet dårlig, man mangler kjærlighet, oppmerksomhet, nærhet eller varme. Eller man krangler hele tiden og dette varer over lengre tid, begynner ”døren” å åpne seg. Man blir mottakelig for på påvirkning utenfra. Synes for eksempel at det var utrolig smigrende at noen sa du var pen, du har kun fått ”sure oppstøt fra din partner den siste tiden og man lengter etter noe som mangler hjemme, varme, oppmerksomhet, å ha det hyggelig, sex etc. Man gjør seg selv mottakelig for alvorlig flørt eller man tar selv initiativet. Alle forhold har bølgedaler og jeg mener ikke her slike naturlige downs hvor man er litt sur og fornærmet på hverandre, men mer langvarige kriser som gjør at man ikke tar forholdet like alvorlig mer. Man er heller ikke så redd for hva konsekvensene av at man er utro kan føre til.

Å være utro er noe av styggeste du kan gjøre mot din partner og dette alene er god nok grunn til ikke å gjøre det. Når noen gjør det allikevel må det henge sammen med at følelsene overfor partneren ikke er slik som de skal. Man gjør ikke noe slikt overfor noen man elsker, er glad i og respekterer .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er man ikke utro ?

Jeg tror ikke man finner fenomenet utro i et godt forhold som fungerer slik det skal. Jeg tror utro er et resultat av en situasjon. Noe som skjer pga. noe annet og man må i utgangspunktet gjøre seg åpen for det. I et forhold hvor partene har det godt sammen og er glad i hverandre er ”døren” lukket. Andre kan flørte med deg og prøve seg på deg, men du er ikke åpen for slike ting. Det biter ikke på deg og preller av som vannet på gåsa. Man har rett og slett ikke noe behov for å være utro og man har det godt hjemme. Er derimot forholdet dårlig, man mangler kjærlighet, oppmerksomhet, nærhet eller varme. Eller man krangler hele tiden og dette varer over lengre tid, begynner ”døren” å åpne seg. Man blir mottakelig for på påvirkning utenfra. Synes for eksempel at det var utrolig smigrende at noen sa du var pen, du har kun fått ”sure oppstøt fra din partner den siste tiden og man lengter etter noe som mangler hjemme, varme, oppmerksomhet, å ha det hyggelig, sex etc. Man gjør seg selv mottakelig for alvorlig flørt eller man tar selv initiativet. Alle forhold har bølgedaler og jeg mener ikke her slike naturlige downs hvor man er litt sur og fornærmet på hverandre, men mer langvarige kriser som gjør at man ikke tar forholdet like alvorlig mer. Man er heller ikke så redd for hva konsekvensene av at man er utro kan føre til.

Å være utro er noe av styggeste du kan gjøre mot din partner og dette alene er god nok grunn til ikke å gjøre det. Når noen gjør det allikevel må det henge sammen med at følelsene overfor partneren ikke er slik som de skal. Man gjør ikke noe slikt overfor noen man elsker, er glad i og respekterer .

Er enig med det meste du skriver, men ikke i det at du i utgangspunktet MÅ ha et dårlig forhold for at utroskap skjer.

I vårt tilfelle pendla han, og da gjør man jo som man vil.....

Det er uansett noe dritt. Det har nesten knekt meg, og jeg har mista troen på menn.......

- har lyst til å saksøke både han og rotta han lå med - for tort og svie og ydmykelse!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spørs hvilken aldersgruppe du snakker om. Når det gjelder folk under 30 er kvinnene verre enn menn, så det er ingen grunn til å stille dette spørsmålet spesifikt til menn.

Jeg er enig med at utrohet er en ting som skjer pga. en annen hendelse, men ikke i alle tilfeller. Og det er da jeg ikke skjønner hvorfor menn er utro ! De som har det fint i forholdet men likevel er utro ! Hvorfor da ? Jeg er en ung jente, men har funnet den jeg vil satse på, og jeg vet han syns det samme om meg. Tingen er at vi har vært samboere i 1 år nå, og alt går glimrene, men jeg er redd han i fremtiden kan være utro siden menn er det uansett hvordan det går i et forhold. (ikke alle menn altså !) Men derfor spørsmålet, HVORFOR utro ? Er det ingenting vi jenter kan gjøre for å forhindre det ? Det ødelegger jo så mye, det vet jo dere menn også....til syvende og sist.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grabukk

Jeg er enig med at utrohet er en ting som skjer pga. en annen hendelse, men ikke i alle tilfeller. Og det er da jeg ikke skjønner hvorfor menn er utro ! De som har det fint i forholdet men likevel er utro ! Hvorfor da ? Jeg er en ung jente, men har funnet den jeg vil satse på, og jeg vet han syns det samme om meg. Tingen er at vi har vært samboere i 1 år nå, og alt går glimrene, men jeg er redd han i fremtiden kan være utro siden menn er det uansett hvordan det går i et forhold. (ikke alle menn altså !) Men derfor spørsmålet, HVORFOR utro ? Er det ingenting vi jenter kan gjøre for å forhindre det ? Det ødelegger jo så mye, det vet jo dere menn også....til syvende og sist.....

Jeg har dessverre ingen filosofiske betraktninger å bidra med rundt utroskap, om hvorfor det skjer og som fenomen generelt. Jeg reagerer bare på at du gjør dette til et problem som rammer jenter mer enn gutter.

http://www.nettavisen.no/servlets/page?section=2&item=82037

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undersøkelser viser at gutter er utro fordi de ikke er misfornøyd med sex delen i forholdet.(ikke ofte nok,vamligvis)

Jenter er utro for å hevne seg, og for å få bekreftet sin tiltrekningskraft.

Vårt eget "aksjemarked"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undersøkelser viser at gutter er utro fordi de ikke er misfornøyd med sex delen i forholdet.(ikke ofte nok,vamligvis)

Jenter er utro for å hevne seg, og for å få bekreftet sin tiltrekningskraft.

Vårt eget "aksjemarked"

Skrivefeil,

De ER misfornøyde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...