Gå til innhold

utslitt....

Anbefalte innlegg

Heia..

eg føle meg utslitt heile tiå.. går til legen med hodepiner,slapphet,osv som han ikke finner noen grunn til.. jeg har gått i samtale-gruppe. og har egentlig følt eg har fått ud det meste.. av det onde. og kan takle det..

men alikevell.. virker det ikke slik heller..

noen som kjenner seg igjen?

noen som har råd hva en kan gjer i slik situasjon?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/77936-utslitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Alberta.

Joda, jeg kjenner meg igjen. Har vært der selv. Da jeg hadde fått snakka ut om det meste av det jeg hadde opplevd, hadde jeg det fremdeles vanskelig.

Jeg måtte endre hele "tankemønstret" mitt fordi jeg hadde strevd så lenge. Jeg visste ikke lenger hva det ville si å ha det bra. Legen min foreslo at jeg skulle prøve "lykkepiller", og det gjorde jeg. Jeg brukte ikke pillene i mer enn et halvt år, men på den tiden hadde jeg klart å endre måten jeg tenkte på. Jeg måtte lære meg å tenke positivt, og jeg måtte endre selvbildet mitt.

Det hjelper så absolutt å snakke, men det er ikke alltid det er nok. Man skal jo bearbeide følelsene og tankene man sitter igjen med. Det er ikke alltid like enkelt å sette ting på plass der de hører hjemme. Jeg tenker på plassering av skyld, forholdet til egen kropp, forholdet man har/får til andre, m.m. Kanskje noen har noen gode råd når det gjelder dette? Hva gjør man i så måte?

Du har kommet et stykke på vei allerede, så fortsett å kjempe, for etterhvert vil hverdagen bli lettere og du vil få det bedre.

Kanskje hodepinen og slappheten du føler er fysiske symptomer som du har fordi du sliter ellers. Det er slettes ikke uvanlig at man får psykosomatiske symptomer når man har det vanskelig. Jeg fikk i allefall det.

Tenker på deg, Alberta!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/77936-utslitt/#findComment-401870
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...