Lexlano Skrevet 26. oktober 2000 Del Skrevet 26. oktober 2000 Hei. For et år siden begynte jeg å trene igjen etter et par år med lite trening. En gang da jeg var i svømme hallen og svømte bryst, ga jeg litt masse og jeg fikk liksom et lite "slag" der jeg ble kvalm og svimmel og hadde pusteproblem. På kvelden reiste jeg til legen fordi jeg hadde problemer med pustingen. Legen fant ingen ting og sendte meg hjem. Jeg fikk med meg en astma medesin som jeg skulle prøve men den såg ikke ut til å fungere. En uke senere var det ikke blitt så mye bedre og jeg reiste til legen igjen. Hun sa at hun trodde jeg hadde overanstrengt meg og ga meg beskjed om å puste i en pose vist jeg følte problemene komme. Prøvde dette og det fungerte dårlig. Nå har det gått et år og pusteprob. er ikke så hyppige. Men jeg merker det av og til. Som for eksempel når jeg er mett, eller rett etter at jeg har trent. Det fungerer slik: Det virker som om den siste biten av luft ikke kommer inn, og jeg får en liten klaustrofobisk følelse. Etter en stund med "vanlig" pusting, bryter det liksom igjennom og jeg får tatt med den siste biten av luft. Så holder det på slik fra 10 minutt til 2 timer. Gjesper også ofte når jeg har dette. Men mesteparten av gjespene blir liksom sånn halvhjertet. Lurte på hva dette kan være. Syntes det har gått forlenge nå til å være en belastningsskade. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7794-f%C3%A5r-ikke-inn-nok-pust/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenke Lunde, Sykepleier Skrevet 26. oktober 2000 Del Skrevet 26. oktober 2000 Av og til pådrar man seg skader som det tar litt tid å lege. Det kan nesten høres ut som om det er det som har skjedd med deg. Men om så er, så høres det ikke ut som om det er noe faretruende, i og med at det nå har begynt å gi seg litt. Etter din beskrivelse har jeg ikke noe annet forslag enn dette. Men du får følge med om det skulle bli noen endringer, og så ta kontakt med legen din for eventuelle lungefunksjonsmålinger. Informasjon via Internett kan ikke erstatte kontakt med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7794-f%C3%A5r-ikke-inn-nok-pust/#findComment-37654 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.