Gå til innhold

Paroxetine - NHD/ andre


Gjest anonym nu

Anbefalte innlegg

Gjest anonym nu

Jeg har nettopp begynt med medisin mot depresjon. Tablettene heter paroxine HCI 20 mg. Har noen erfaringer med disse medisinene. Hvordan virker de. Har noen opplevd bivirkninger. Jeg finner de ikke omtalt i medisinhåndboken. Jeg har vært uvel og litt svimmel og også hatt litt hjertebank. Jeg vet ikke om det er bivirkninger av medisinene eller om det er andre grunner. Har noen hatt sånne bivirkninger i starten? Får man øket eller senket matlyst av dem over tid? Jeg har ikke lyst til å legge på meg. Håper noen har erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Og farin er det samme som sukker..." Hvorfor kaller du det Paroxetin? Heter de virkelig det? Har aldri sett paroxetin solgt som annet enn Seroxat. Det er m.a.o. virkestoffet i Seroxat. Seroxat er et SSRI - det burde det stå om i medisinhåndboken din. For øvrig ligger hele felleskatalogen ute på nettet (www.felleskatalogen.no). Søk der, og du finner alt du leter etter om bivirkninger.

Svimmelhet og ørhet er forresten vanlige bivirkninger, og de vil avta etterhvert. Så hold ut! Vektøkning tror jeg ikke du skal være redd for - med mindre det skyldes at du slapper av og spiser mer. Tvert imot er det mange AD som reduserer appetitten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Paroxetine = Seroxat.

Ved å søke på Seroxat vha søk-funksjonen her på DOL, vil du finne svært mange svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en som vet

"Og farin er det samme som sukker..." Hvorfor kaller du det Paroxetin? Heter de virkelig det? Har aldri sett paroxetin solgt som annet enn Seroxat. Det er m.a.o. virkestoffet i Seroxat. Seroxat er et SSRI - det burde det stå om i medisinhåndboken din. For øvrig ligger hele felleskatalogen ute på nettet (www.felleskatalogen.no). Søk der, og du finner alt du leter etter om bivirkninger.

Svimmelhet og ørhet er forresten vanlige bivirkninger, og de vil avta etterhvert. Så hold ut! Vektøkning tror jeg ikke du skal være redd for - med mindre det skyldes at du slapper av og spiser mer. Tvert imot er det mange AD som reduserer appetitten.

Paroxetine er det generiske alternativet til Seroxat. Og det selges under navnet Paroxetine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paroxetine er det generiske alternativet til Seroxat. Og det selges under navnet Paroxetine.

Takk - da var det oppklart. Virkestoffet er for øvrig nøyaktig det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en som vet

Takk - da var det oppklart. Virkestoffet er for øvrig nøyaktig det samme.

Ja, generiske produkter er alltid nøyaktige de samme som originalproduktene.

Det er rett og slett kopier:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...