Gå til innhold

lykkepiller


Gjest lykkelig18

Anbefalte innlegg

Gjest lykkelig18

Er jente på 18 som har begynte med antidepressiva etter å ha vært deprimert og hatt endel humørsvigninger. Det som er rart er at jeg synes de virker så fantastisk bra. Jeg er nå i supergodt humør og føler meg så lykkelit som jeg aldri har vært før. Nå orker jeg plutselig alt og jeg har tatt opp både trening , husarbeid og prosjekter på skolen. Jeg trenger ikke engang sove så mye lenger som jeg behøvde før

er dette for godt til og være sant. Er det bare slik i begynnelsen eller vil det stabilisere seg etterhvert?

hvis dette varer er de ihvertfall lykkepiller for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest trrrish

SAMME HER!!!!!!!!!

Men vær forsiktig, at selv om du er glad at du ikke sliter deg ut! Få nok søvn!!!!!!!!!

Ellers vil du ende opp som manisk/bipolar og måtte ta feitende medisiner med masse bivirkninger resten av livet. Det skjedde moren min. Hun ble SMELLFEIT altså! Og hadde diare hele tiden og vondt i magen!! Be careful!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bortsett fra at lykkepiller i sjeldne tilfeller kan utløse en manisk fase... som det høres ut som her.

I mer "normale" tilfeller ville du blitt kvitt depresjonen, men kanskje følt deg litt "fjern" og følelsesløs. Ikke lykkelig som du beskriver det. Det finnes en mellomting.

Jeg har vært innom begge tilstander og selvfølgelig foretrekker jeg lykkevarianten, men den gikk utover mitt daglige liv som trengte søvn, hvile, mat osv. og da var det ikke like moro lenger.

Kanskje du skulle prøve stemningsstabiliserende i steden?

Du får vurdere det når lykkefølelsen begynner å gå over. Men ikke slit deg ut i mellomtiden, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest turbolator

Ja, bortsett fra at lykkepiller i sjeldne tilfeller kan utløse en manisk fase... som det høres ut som her.

I mer "normale" tilfeller ville du blitt kvitt depresjonen, men kanskje følt deg litt "fjern" og følelsesløs. Ikke lykkelig som du beskriver det. Det finnes en mellomting.

Jeg har vært innom begge tilstander og selvfølgelig foretrekker jeg lykkevarianten, men den gikk utover mitt daglige liv som trengte søvn, hvile, mat osv. og da var det ikke like moro lenger.

Kanskje du skulle prøve stemningsstabiliserende i steden?

Du får vurdere det når lykkefølelsen begynner å gå over. Men ikke slit deg ut i mellomtiden, da.

Du trenger slett ikke bli manisk fordi om du er lykkelig. Noen har som sin normaltilstand og være lykkelig og hyper, uten at de slutter å sove og blir manisk. Om du hadde blitt følelsesløs av SSRI hadde det vært en forferdelig medisin. Heldigvis er den fantastisk og man blir sitt gode gamle lykkelige jeg, for de den funker optimalt til.

Er det manisk å klare skolearbeid,husarbeid, jobb og trening? Det tror jeg slett ikke det nødvendigvis trenger være=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trrrish

Ja, bortsett fra at lykkepiller i sjeldne tilfeller kan utløse en manisk fase... som det høres ut som her.

I mer "normale" tilfeller ville du blitt kvitt depresjonen, men kanskje følt deg litt "fjern" og følelsesløs. Ikke lykkelig som du beskriver det. Det finnes en mellomting.

Jeg har vært innom begge tilstander og selvfølgelig foretrekker jeg lykkevarianten, men den gikk utover mitt daglige liv som trengte søvn, hvile, mat osv. og da var det ikke like moro lenger.

Kanskje du skulle prøve stemningsstabiliserende i steden?

Du får vurdere det når lykkefølelsen begynner å gå over. Men ikke slit deg ut i mellomtiden, da.

hehehe, er jaggu glad jeg kan være lykkelig uten å miste søvn,mat og hvile gitt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

SAMME HER!!!!!!!!!

Men vær forsiktig, at selv om du er glad at du ikke sliter deg ut! Få nok søvn!!!!!!!!!

Ellers vil du ende opp som manisk/bipolar og måtte ta feitende medisiner med masse bivirkninger resten av livet. Det skjedde moren min. Hun ble SMELLFEIT altså! Og hadde diare hele tiden og vondt i magen!! Be careful!!!

Hvilken medisin gikk moren din på da?

Grunnen til at jeg lurer er at jeg kanskje skal prøve stemnignsstabiliserende. Jeg har allerede gått opp 20 kg ved bruk av SSRI som jeg ikke greier gå ned igjen. Så ytterligere vektoppgang ville gjøre at jeg vil få et mye verre liv. Og det er uakseptabelt. 20 kg for mye påvirker hverdgen nagativt nok om jeg ikke skal ha mer fett å dra på.

For meg er det kanskje snakk om Lamictal. Men er redd, for jeg mener å ha lest at det er en ganske ny medisin som ikke er ferdig utprøvd. Liker ikke å være forsøkskanin.

Fint om du kunne svare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest trrrish

Hvilken medisin gikk moren din på da?

Grunnen til at jeg lurer er at jeg kanskje skal prøve stemnignsstabiliserende. Jeg har allerede gått opp 20 kg ved bruk av SSRI som jeg ikke greier gå ned igjen. Så ytterligere vektoppgang ville gjøre at jeg vil få et mye verre liv. Og det er uakseptabelt. 20 kg for mye påvirker hverdgen nagativt nok om jeg ikke skal ha mer fett å dra på.

For meg er det kanskje snakk om Lamictal. Men er redd, for jeg mener å ha lest at det er en ganske ny medisin som ikke er ferdig utprøvd. Liker ikke å være forsøkskanin.

Fint om du kunne svare...

Hun gikk på litium og gikk opp ganske mye..selv om hun spiste kjempelite! men hun sluttet også å være fysisk aktiv, det spiller jo også inn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken medisin gikk moren din på da?

Grunnen til at jeg lurer er at jeg kanskje skal prøve stemnignsstabiliserende. Jeg har allerede gått opp 20 kg ved bruk av SSRI som jeg ikke greier gå ned igjen. Så ytterligere vektoppgang ville gjøre at jeg vil få et mye verre liv. Og det er uakseptabelt. 20 kg for mye påvirker hverdgen nagativt nok om jeg ikke skal ha mer fett å dra på.

For meg er det kanskje snakk om Lamictal. Men er redd, for jeg mener å ha lest at det er en ganske ny medisin som ikke er ferdig utprøvd. Liker ikke å være forsøkskanin.

Fint om du kunne svare...

tror ikke du skal være redd for å prøve Lamictal..de har forsket endel på den medisinen og den gir få bivirkninger i forhold til Litium..men den brukes kanskje mest til bipolar II og rapid cycling.

En skal trappe opp forsiktig..jeg står bare på 25 mg foreløpig og skal øke til 50 om noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...