Gjest Kokko Skrevet 26. oktober 2000 Del Skrevet 26. oktober 2000 For en tid tilbake gjorde jeg en del fysisk anstrengende arbeid som gjorde at jeg ble sliten i nakke og armmuskulatur. Dette skjedde i ei helg. Uka etter skulle jeg til tannlegen, og da de hadde satt den andre bedøvelsen holdt jeg på å svime av. Jeg fikk veldig førhøyet puls, og jeg begynte å skjelve. Jeg har ikke tannlegeskrekk. Kan dette være pga. anstrengt nakkemuskulatur? Jeg gikk en ukes tid og var svimmel før det gradvis begynte å gå over. Etter dette har jeg begynt å få veldig forhøyet puls. Har kanskje trodd at det var pga. stress og nervøsitet for at jeg kunne være syk på noen måte. Jeg har også hatt en veldig full mage. Den virker stor og av og til oppblåst og stram. Dette er over magesekken. I "matmagen" som jeg sier, og ikke "gravidmagen". Lurer på om det kan være noen blodårer som har det trangt pga. ett eller annet i magen min. En søster av meg opererte bort en vanncyste for noen år tilbake, men det var jo et egg som hadde utviklet seg til en cyste. Vi har familiær polyppose i min familie, så den tanken har jeg også tenkt. Jeg har hatt variabel avføring. I det siste ser det ut til at det kan ha vært trangt på tur ned, men jeg har avføring hver eneste dag til omtrent samme tidspunkt. Konsistensen har generelt sett vært litt løs, men ikke direkt e diare. Dette har jeg knyttet til kostholdet, siden min samboer også sier han "må tørke meg tusen ganger hver gang jeg er på do". Dvs. litt løs avføring. Jeg har prøvd å ta vitamintabletter, og da har visstnok konsistensen forandret seg ca. dagen etter. Jeg føler meg ofte veldig full i magen, og hvert måltid sitter lenge i. Har ikke hvert plaget med reflux, halsbrann e.l. Tåler dårlig å ligge lenge på rygg om natta. Har koblet dette til at jeg nok er en del kilo overvektig. Mye kan nok kobles til det, men når jeg begynner å få høy puls og sunkopetendenser og jeg føler at jeg er større over magen og tyngre enn jeg burde være, så begynner jeg å lure på hva som feiler meg. Jeg har nå veldig lett påvirkelig puls. Den ligger på ca. 80 når jeg måler den i hvile, og stiger raskt ved bevegels og stress. Jeg må nok kontakte legen min om dette, men ettersom det kan ta litt tid vhis det ikke er akutt, så håpet jeg å få noen råd og kanskje en teori på hva som kan være feil og hva jeg evt. kan gjøre for å bli fri for symptomer 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7810-hva-feiler-det-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knut-Erik Ånensen, Allmennlege Skrevet 27. oktober 2000 Del Skrevet 27. oktober 2000 Til kokko Aller først, jeg synes det må være fornuftig at du tar en tur til legen din for å undersøke dette nærmere. Jeg ser sammenheng mellom kroppsarbeid og nakke- muskelstølheten. Nærbesvimelse og økt puls kan skyldes en lett allergireaksjon eller "vasovagal" syncope etter bruk av lokalbedøvelse inneholdende adrenalin. Jeg tror ikke det skyldes stiv nakke. Endret pulskvalitet uten forklarlig årsak bør underøkes videre. Det kan skyldes jernmangel, lavt blodtrykk eller forstyrrelser i salt og mineralbalansen. Mageplagene virker diffuse og gir ikke preg av organisk sykdom, men du nevner fam polyppose- så videre undersøkelser kan nok være fornuftig også hos deg. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7810-hva-feiler-det-meg/#findComment-37925 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.