majza Skrevet 26. oktober 2000 Del Skrevet 26. oktober 2000 Hei, Jeg har klart å bli forkjølet igjen... Eller er det det? Det begynte for noen dager siden med at jeg sov veldig mye flere dager på rad, og var fortsatt trøtt da jeg stod opp. I går morges våknet jeg med sår hals, og ut over dagen ble det ikke bedre. Om kvelden begynte jeg å få smerter på begge sider øverst i nakken. Våknet i dag tidlig med veldig vondt i nakken (det kjennes ut som jeg er støl når jeg snur hodet til sidene, men merker ingenting når jeg trykker på), vondt i korsryggen og ett håndledd. Halsen har snørt seg sammen, får knapt til å svelge. Men jeg har ingen problemer med nesen eller øynene. Det svartner ofte for meg når jeg beveger meg (reiser meg sakte, går), og det blir mørkt lenge, kanskje 10-15 sek. Det dunker forferdelig i bakhodet når jeg beveger meg. Jeg hadde feber opp mot 39 i ettermidddag. Jeg klarer å legge haken på brystet uten store problemer. Er det en vanlig forkjølelse, eller kan det være noe annet? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7824-legene-bare-vanlig-forkj%C3%B8lelse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knut-Erik Ånensen, Allmennlege Skrevet 27. oktober 2000 Del Skrevet 27. oktober 2000 Til Majza Dette høres ut til å kunne være en halsbetennelse av mer bakteriell karakter. Ledsagende symptomer med feber og slapphet er ikke uvanlig. Varierende ledd/muskelsmerter kan skyldes virus og influensaliknende sykdom, men jeg synes du bør få tatt en sjekk hos lege. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7824-legene-bare-vanlig-forkj%C3%B8lelse/#findComment-37923 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.