Gå til innhold

spørsmål til mødre!!!


Gjest FRIASK

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg er ikke mor, men svarer likevel.

Det er ikke vanlig å banke opp sine syke barn.

Dog må en huske at mange foreldre bringes inn i en grenseløs fortvilelese ved å daglig måtte være vitne til sine barns sykdom uten å kunne gjøre særlig fra eller til.

Mange spisepasienter har betydelige evner til å drive sine omgivelser til fortvilelse grensende til vanvidd. I slike situasjoner kan jeg skjønne at noen slår, uten at jeg forsvarer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg trodde det hjalp ville jeg nok vurdert det.

Dersom din mor har gitt deg bank fordi du har spiseforstyrrelse så må du forsøke å tilgi henne. Hun har nok vært dypt fortvilet og desperat, og bankingen har vært et uttrykk for hennes indre kaos.

Jeg støtter selvsagt ikke noen som velger å slå sine barn, men jeg skjønner at noen blir så fortvilte at de i desperasjon gjør slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke mor, men svarer likevel.

Det er ikke vanlig å banke opp sine syke barn.

Dog må en huske at mange foreldre bringes inn i en grenseløs fortvilelese ved å daglig måtte være vitne til sine barns sykdom uten å kunne gjøre særlig fra eller til.

Mange spisepasienter har betydelige evner til å drive sine omgivelser til fortvilelse grensende til vanvidd. I slike situasjoner kan jeg skjønne at noen slår, uten at jeg forsvarer det.

Hei. Jeg har ikke barn som har hatt sf, men jeg har bulimi selv. Bare en liten kommentar: som de andre svarer tror jeg neppe det er noen vanlig reaksjon. Selv opplevde jeg at foreldre visste om det som skjedde men de orket ikke snakke om det. Noen ganger ønsker jeg de heller hadde filleristet meg, så hadde jeg kanskje sluppet å mishandle meg selv så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke mor, men svarer likevel.

Det er ikke vanlig å banke opp sine syke barn.

Dog må en huske at mange foreldre bringes inn i en grenseløs fortvilelese ved å daglig måtte være vitne til sine barns sykdom uten å kunne gjøre særlig fra eller til.

Mange spisepasienter har betydelige evner til å drive sine omgivelser til fortvilelse grensende til vanvidd. I slike situasjoner kan jeg skjønne at noen slår, uten at jeg forsvarer det.

greit nok at jeg fortjener det og driver andre til det , men jeg får ikke MINDRE lyst til å gjøre det når jeg får bank........

hvorfor kan aldri noen bare være snill med meg.............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe alvorlig galt med mennesker som bruker vold som middel til konfliktløsning på et slikt nivå.

Har hun mishandlet deg før, eller har det kun skjedd en gang i livet ditt ifm. at du fikk bulimi ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er noe alvorlig galt med mennesker som bruker vold som middel til konfliktløsning på et slikt nivå.

Har hun mishandlet deg før, eller har det kun skjedd en gang i livet ditt ifm. at du fikk bulimi ?

det skjedde fra jeg var 5, men var mye oftere da jeg hadde bulimi (da var jeg 15)

men jeg fikk forferdelig vondt inni meg når hun slår meg eller truer med å kaste meg opp, da er trangen til å spise til jeg spyr veldig stor!! og alt er klikk klikk klikk,begynte bare å kaste ting i veggen og velte stoler om jeg ikke fikk tak i maten!! er jeg psykopat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det skjedde fra jeg var 5, men var mye oftere da jeg hadde bulimi (da var jeg 15)

men jeg fikk forferdelig vondt inni meg når hun slår meg eller truer med å kaste meg opp, da er trangen til å spise til jeg spyr veldig stor!! og alt er klikk klikk klikk,begynte bare å kaste ting i veggen og velte stoler om jeg ikke fikk tak i maten!! er jeg psykopat?

Nei, det tror jeg ikke at du er.

Men det er ikke usannsynlig at din mor er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

greit nok at jeg fortjener det og driver andre til det , men jeg får ikke MINDRE lyst til å gjøre det når jeg får bank........

hvorfor kan aldri noen bare være snill med meg.............

Det er helt utilgivelig å ty til fysisk vold i forbindelse med barneoppdragelse - uansett årsak!!!

Vet at barn kan drive en sakte til vanvidd, men å slå vil aldri gjøre annet enn å gjøre vondt verre. Og særlig i forbindelse med en sykdom/psykisk lidelse. Tvert imot trenger sinte, sure, frustrerte barn tålmodige, kjærlighetsfulle foreldre som kan gi dem holdepunkter midt i alt kaoset, og som ikke svikter i sin kjærlighet til tross for at de oppfører seg som noen udyr! Sånn! Det var teorien...så var det praksis...:-)

Nei, kjære deg, det er ikke vanlig, og det er ikke tolererbart! Selv om det i visse situasjoner er forståelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tillegg

Jeg er ikke mor, men svarer likevel.

Det er ikke vanlig å banke opp sine syke barn.

Dog må en huske at mange foreldre bringes inn i en grenseløs fortvilelese ved å daglig måtte være vitne til sine barns sykdom uten å kunne gjøre særlig fra eller til.

Mange spisepasienter har betydelige evner til å drive sine omgivelser til fortvilelse grensende til vanvidd. I slike situasjoner kan jeg skjønne at noen slår, uten at jeg forsvarer det.

Det er ikke vanlig eller normalt å banke opp sine friske barn heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...