Gå til innhold

Ikke håp for prolaps i ryggen?

Anbefalte innlegg

Gjest Et trist brev fra meg....

Kjære doktor!

Jeg har slitt med smerter i ryggen og det ene beinet i 8 år. Tok røntgen for 8 år siden som viste skiveutbukning i den nederste skiva.Jeg brukte mange penger på fysioterapi og kiropraktikk, uten noen tegn til bedring.

Jeg har trodd at det ikke er hjelp å få, så jeg har på en måte vendt meg til å leve med smertene. Bruker mye is og betennelsesdempende medisiner.

Nå den siste tiden har smertene blitt uutholdelige. Ny røngten (MR) viste prolaps i to skiver. Den nederste og den 3.

Derfor jeg skriver til deg, er fordi jeg er helt fortvilet. Hva skal til for å bli operert? Jeg føler nå at det er det eneste som vil hjelpe, men det er visst ingen andre enige i. Bør jeg ljuge og si jeg har vannlatningsproblemer? Bør jeg ta 40.000 kroner i i privat lån og operereres ved en privat klinikk?

Jeg er nå 34 år, og småbarnsmor. Den minste er en baby som fremdeles ammes. Den andre er 2 år gammel. Jeg har nå blitt sykmeldt. Mannen min har også blitt sykmeldt for å hjelpe meg her hjemme.

Jeg hadde to fryktelig svangerskap p.g.a. smerter i rygg og bein. Legen min sa det var bekkensmerter.......

Jeg er fortvilet og deprimert. Jeg har fått henvisning til en ryggpoliklinikk. Jeg klarer knapt å stå på beina.

Hva gjør jeg nå? Jeg hører til sykehuset i Østfold.

Har du noen forslag til hvordan jeg skal gå frem for å få hjelp? Jeg går til fysioterpeut og kiropraktor, men merker ingen tegn til bedring. Heller tvert imot.

Håper du kan hjelpe meg!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/78263-ikke-h%C3%A5p-for-prolaps-i-ryggen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest megmegmeg

Vent og se hva de sier på Ryggpoliklinikken.

Min mor skal snart inn ved Sykehuset Østfold for å operere en skiveprolaps i ryggen. Dette hovedsaklig på grunn av sterke smerter. Så man MÅ ikke ha vannlatingsprobglemer for å få operasjon....

mvh

Gjest Et trist brev fra meg.....

Vent og se hva de sier på Ryggpoliklinikken.

Min mor skal snart inn ved Sykehuset Østfold for å operere en skiveprolaps i ryggen. Dette hovedsaklig på grunn av sterke smerter. Så man MÅ ikke ha vannlatingsprobglemer for å få operasjon....

mvh

Hvor lenge har hun vært syk? Hva er hennes symptomer? På forhånd takk for svar!

Gjest megmegmeg

Hvor lenge har hun vært syk? Hva er hennes symptomer? På forhånd takk for svar!

"Ryggplaget" i noen år. Akutt (dramatisk) forverring siden februar - mars. Nå: >100 meter gangdistanse før smertene blir for sterke til at hun klarer å gå...

Legen vurderte smertene som såpass sterke (sammen med MR-funnet) at operasjon var indisert. Hun har av og til "svikt" i benet også, men ettersom jeg forsto vektla ikke nevrologen og ryggspesialisten dette så mye som de sterke smertene.

mvh

Christian Anker, spesialist i allmennmedisin

Jeg kan dessverre ikke gi deg råd uten å undersøke deg og ha førstehånds kjennskap til sykehistorien, resultater av tidligere undersøkelser og behandlingstiltak, synspunkter fra spesialister etc.

Mitt råd er at du oppsøker fagpersoner med god kompetanse på kroniske rygglidelser. Det har de trolig ved ryggpoliklinikken, og jeg håper du raskt får en time der. I mellomtiden er legen din den meste aktuelle samtalepartneren om hvordan du bør forholde deg.

Kredittkortet ditt blir ikke belastet for henvendelsen til Doktor Online.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...