Gå til innhold

Ryggskadet - følgeskader

Anbefalte innlegg

GIS1365380400

Hei.

Bakgrunn:

I 1997 falt jeg på hode fra 3-4 meters høyde, og ned i en steinur. På hodet hadde jeg en hjelm, så dette kom relativt uskadet fra ulykken, men trykket som gikk gjennom ryggsøylen medførte kompresjons brudd i Th 7 og 8. Ved målinger er min høyde redusert fra 183 cm til 181.

Daglige problemer:

Hodepine, Leseproblemer, Tretthet/Søvnproblemer, Stiv nakkemuskulatur, Hoven muskulatur rundt bruddstedet, Pusteproblemer/Vondt i mellomgulvet når jeg bærer over 15 kg, Smerter i hofta, Kraftproblemer i v. fot bak senterlinjen, Kraftsvikt i v. fot når jeg går ned trapper / bakker (Ved fall har jeg påført kneet bruskskade, korsbåndskade, meniskskade og seneskader), smerter under begge bena, anspent muskulatur i hele kroppen.

Undersøkelser:

Jeg har vært i CT og MR hvor de påviser skader ved bruddstedet. Jeg har vært i EMG for v.fot, og resultatene fra dette viser "Normale funn".

Operasjoner:

Jeg er operert 3 ganger i v. kne for de skader som er påført dette i fm. kraftsvikt.

Spørsmål:

Er det noen av mine problemer som kan ha sammenheng med mine skade i ryggen?

Finnes det noen institusjon som kan ta en utredning av meg i sin helhet?

Hva er din medesinske oppfatning av min helse?

Annet?

Avsluttning

Da skaden skjedde var jeg topptrent idrettsmann og yrkesmilitær. I dag kan jeg knapt gå på slette marka uten noe og støtte meg til. Skaden var på sitt beste i 1998, og har siden bare blitt verre. Håper på noen gode råd og litt hjelp på veien før det er helt for sent.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/78334-ryggskadet-f%C3%B8lgeskader/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Christian Anker, spesialist i allmennmedisin

Hodepine, tretthet og konsentrasjonsproblemer kan forekomme etter en hodeskade. Oftest forsvinner slike plager av seg selv etter hvert. Stivhet i muskulatur kan også ha sammenheng med en ryggskade.

Alle disse plagene imidlertid dessuten skyldes psykisk stress og frustrasjon over følgene av en skade f.eks. i kneet eller ankelen eller andre forhold i livet.

Det er derfor ikke mulig for meg å fastslå en sammenheng mellom de plagene du sliter med og ulykken.

En nevropsykolog og en fysioterapeut kan sammen med din fastlege kanskje bidra med nyttige innspill vedrørende hodepinen, trettheten og muskelsmertene etc. og en eventuell sammenheng med fallet.

Det viktigste for deg nå er kanskje å få mest mulig hjelp i forhold til generell fysisk opptrening og eventuelt avspenning/massasje av vonde muskler samt praktisk attføring i forhold yrkeslivet (dersom du er sykemeldt).

Det vil også være viktig å få avklaret eventuelle erstatningsmessige spørsmål i tilknytning til ulykken.

Hei.

Start og tenk på andre alternativ.

Jeg tror det du har blod levring og at musklatur og viktige organer ikke får nok blod.

Gift som vi får i oss hver dag lagres i musklaturen.

Prøv dette en uke eller to.

Start med å kun drikke renset vann for eksempel imsdal.Ikke drik urenset vann i det hele tatt.

Kjøp alge tabeletter som får gift ut av kroppen, spis ca 8 stk p dag.

Kjøp boka Blotype dietten mye mat du spiser hver dag er giftig for deg.

Hold deg i samme perjoden til medisinsk mat til din blotype.

Jeg har selv erfaring fra noe lignende har arbeidet med saken selv i 3 år før jeg fant løsningen.

Vær forsiktig hvis du spiser en ting feil og resultatet blir(ANSPENT KROPP OG MUSKLER)

Jeg tror du bør prøve dette i ca 2 uker, så tror jeg du blir bedre raskt.Du vil merke bedring etter 3 dager.

Så etter vert kan du klare og finne ut hva du ikke tåler.

For det er sansynligvis bare en et stof du reagerer på.

Hvis du prøver dette så ønsker jeg en tilbakemelding på resultat.

[email protected]

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...