Gå til innhold

depresjon


Gjest tova

Anbefalte innlegg

Samboeren min lider av depresjon. Jeg har selv funnet ut at han går på Zoloft og at han stadig har timer hos lege og psykolog. Har forsiktig prøvd å konfrontere ham med hva jeg vet, men han blir rasende og blånekter.

Det jeg er fortvilet over er at han ikke tør å være ærlig, og at han til stadighet flyr opp for bagateller og i det hele tatt er så rasende forbannet at han skremmer meg. Han kjefter høyt, banner og smeller i dørene. Han gir meg skylden for alt. Så går det over og han er verdens mest elskelige fyr. Men kun så lenge jeg ikke sier noe han ikke liker. Han er feilfri i egne øyne (UTAD), men jeg vet at han egentlig mangler selvtillit.

Han jobber hardt fra grytidlig til senkveld for tiden og hviler lite. Han har også innsovningsproblemer,- han virker i det hele tatt veldig sliten, men han tar ikke hensyn til det.

Forholdet skranter voldsomt nå, jeg er gravid og fortvilet over at jeg får så lite kontakt.

Noen råd for hvordan jeg kan hjelpe ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nils Havard Dahl, psykiater

Jeg synes du kan konfrontere han med det du vet. Si også at du vet han arbeider hardt, og at irritasjon og sinne både kan kommer av utslitthet og depresjon.

Siden dere er samboere og venter felles barn, synes jeg du har rett til å ringe til legen hans og fortelle hvordan dette ser ut fra din synsvinkel. Spør legen om denne ikke kan prøve å påvirke din mann til en fellessamtale med legen.

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...